This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg under augusti 2012

Av Bettan - 30 augusti 2012 21:41

Ja nu ger jag väl er en chock med att skriva några rader.

Dagarna går så sjukt fort, jobbar på dagarna eller rättare sagt lär mig jobbet på dagarn. Kvällarna tillbringar jag med att vara på gymmet och där trivs jag.

Hade för någon dag sedan sån träningsvärk på framsidan låren att det var en plåga att sätta sig. Vilken tur att det går över.

I morgon åker jag hem men landar hemma i några minuter innan jag ger mig av igen. Sa idag till min chef att mitt hem är där jag lägger min hatt för så känns det nu.
Nästa helg åker jag inte hem något då ska jag på 30 års fest och sedan flyttar vi på jobbet så jag måste dit och packa ner och upp mitt kontor. Ska jag vara ärlig så känns det rätt skönt att få vara kvar en helg, få vakna upp i min lya och inte stressa iväg på morgonen, hinna sånt som jag inte hinner på veckorna.

Nä nu är det dags att krypa ner mellan lakanen

Av Bettan - 16 augusti 2012 21:25

det här med bloggandet. Men så här är det nog för många med bloggar nu på sommaren att vi väljer att göra andra saker än att sitta vid datorn. 

Själv försöker jag gå ut och gå minst tre ggr per vecka, den här veckan har jag fram till nu fått ihop nästa 8 timmar promenad. Går i en fantastisk miljö uppe vid Sidsjön, blir så glad av alla människor som är där och motionerar, fiskar eller badar. Det är en salig blandning av olika typer av människor, unga smala, normala och så feta jag då :)


I helgen ska jag hem och jobba på skidskytte tävling, jo jag vet att det är sommar men de åker rullskidor. hoppas, hoppas att det är fint väder hela helgen och att jag hinner vara ute lite med hunden. Saknar henne oerhört mycket, skulle vilja haft tag på en liten gumma eller en liten skoltjej som skulle kunna tänka sig att gå ut med henne på eftermiddagarna så att jag kunde ha henne här hos mig i lägenheten.


Har börjat ta ärenden och jag kan lätt säga att huvudet är som en rejält stor myrstack. Tänk att det ska vara så svårt att omvandla teori till verklighet men men jag lär väl mig så småning. 


Snart ska jag börja på friskis och svettis, ska försöka träna där i vinter. De verkar ha så bra pass men ingen zumba :( Blev så zumba sugen när jag gick med stavarna i kväll, lyssnade till lite medryckande zumba musik och känder hur mycket jag saknar dansen. Ska prova Fuego tänkte jag, ska vara lite likt zumba.


Nä nu ska jag gå och skära upp morotskakan jag bakat i kväll, har tjyvsmakat och den var så god.



Av Bettan - 12 augusti 2012 22:27

I mitt huvud i dag och den lyder så här?
Varför har ingen börjat tillverka tvättmedel i tablettform? Är så less på att alltid söla tvättmedel när jag tvättar.

Idag kom ett oväntat besök men ack så trevligt. Snygg hoj hade han dessutom.
Aja, nu är det natt och jag ska krypa ner i min säng.

Av Bettan - 11 augusti 2012 21:21

För en tid sedan hittade jag ett recept på en krusbärspaj som jag i kväll bjöd familjen på, kommer tyvärr inte ihåg vart jag hittade receptet.

Jag trodde att pajen skulle bli sur MEN det blev den inte, kan verkligen rekommendera den om ni har krusbär över där hemma.


Krusbärspaj med smultäcke, valnötter och mörk choklad
3 dl vetemjöl
1 ½ dl strösocker
1 tsk bakpulver
1 krm salt
150 g smält smör

5 dl krusbär, halverade
½ dl strösocker
1 msk potatismjöl

Smultäcke:
1 dl valnötter, grovhackade
1 dl vetemjöl
½ dl strösocker
75 g smör
50 g mörk choklad

Sätt ugnen på 175°. Blanda de torra ingredienserna till pajdegen i en skål, häll över det smälta smöret och blanda ihop till en deg. Tryck ut i en pajform (26 cm i diameter). Förgrädda pajskalet i 10 minuter.
Blanda krusbärsbitarna med socker och potatismjöl, fördela i pajskalet. Smula ihop allt till smultäcket utom den mörka chokladen, blanda i den sist. Strö smultäcket över krusbären. Grädda i 35-40 minuter.

 
 
Som sagt supersmarrigt :)
Av Bettan - 7 augusti 2012 21:37

Tänk att man skulle kunna gå ut och gå i två timmar utan regn, helt otroligt :)

Tog med mig mina stavgångstavar när jag åkte hit i söndags och i kväll var det dags att rasta dem. Aldrig har jag sett så mycket människor som var ute och rörde på sig som jag gjorde idag.


Idag har jag äntligen fått jobba lite på riktigt, innan har jag mest satt mig in i olika ärenden, metoder och processer men idag så har jag prövat på att göra rätt för mig och det känns riktigt bra.

Får se vad jag hittar på i morgon, kanske kör jag en repris av dagenschema


I kväll ska jag krypa ner tidigt i sängen, i natt var det en sån där vaknatt för mig igen. Den senaste tiden har jag varit vaken mycket på nätterna och det är så jobbigt. Därför ska jag ner i sängen tidigt i kväll och hoppas på att få några timmar mer sömn i natt.


Så på återseende

Av Bettan - 6 augusti 2012 22:13

Japp, nu är den gjord....och det gick bra.


Har haft fint besök i kväll, finaste vännen Madde dök upp och åt varma mackor med mig till middag. Mycket surr blev det om än det ena än det andra....tja man kan väl säga att vi löst livets alla gåtor i kväll :)


Har dessutom hunnit baka ett bröd, satt på en lite sur deg igår kväll och bakade en limpa i kväll. En kastrull-limpa som jag hittade recept på igår och man gjorde precis som det låter, jäste och gräddade limpan i en kastrull. Ska bli spännande att pröva i morgon till frukost.


Nu sängen och ladda inför ännu en dag i statens tjänst.


OS

Av Bettan - 4 augusti 2012 20:31

Det är mycket OS blir det nu, det hjälps inte men blir sittande framför tvn mer än vad som är planerat.

Kommentatorernas uttalanden har dock fått mig undra hur de är funtade och det får mig också att fundera varför jag har satt mina barn i den situationen. 

För mig är det obegripligt att man kan sitta i en tv studio och säga att en 18 åring som går in som 4:a uttför en fjaskotävling. F y r a  !! Hur kan det vara fjasko??  

I min värld så gör alla sitt bästa men kan inte prestera mirakel bara för att media förväntar sig det. Däremot så gillar jag inte när man säger sig vara nöjd med att bli uttagen till OS som om det är prestationen i sig själv. Nej det är tävlingen som är prestationen och där ska man göra sitt bästa, thats it!

Det roliga är att jag tycker att det verkar vara de som inte media skrivit upp till " guldkandidater" är de som tar medaljerna.


Är barnvakt till Charlie i kväll så hans föräldrar får roa sig, de gräver dränering i spöregnet :)

I kväll var det en trött och grinig hjälte som kom till farmor, har för det mesta bara velat sitta i mitt knä och gnugga ögonen. Han växer för var gång jag ser honom, sa till Cami förra gången de var här att han i sommar slutat vara bebis och blivit ett barn. Han har börjat prata väldigt mycket och i kväll hörde jag honom stå och sjunga lilla snigel akta dig. Fråga honom - sjunger du? Jaa blev svaret och när jag började sjunga lilla snigel så sjöng han med för full hals. Frågade honom senare i kväll om han kunde sjunga lilla snigel å då började han sjunga igen.

Han är också jätteduktig att teckna och idag så rättade den lilla spjuvern mig, jag brukar försöka teckna de ord som jag säger till honom( de jag kan vill säga) för han är ju två språkig. Någon frågade vid matbordet hur blomma tecknades när jag frågade om han såg blommorna ute, jag gjorde det jag trodde var tecknet för blomma varvid Charlie säger- nä pippi......så rätt så, jag hade tecknat fågel :)


Nä nu blir det nog mera OS en stund.

Av Bettan - 2 augusti 2012 08:25

Helt ofattbart, jag är pigg idag. Det trodde jag inte efter ha vandrat/klättrat upp och ner för Åre skutan i sju timmar. Det enda som känns är en lite blåsa under höger stortå.

Nu vill jag inte på stå att det var lätt, nej, nej det kräver oerhört av den som går. Att vandra var enkelt för mig men att klättra var tuffare för mig. Jag fick verkligen utmana mig själv och var beredd att ge upp många gånger. Tror inte det finns någon som har mer svindel än jag. Man klättrar hela tiden på kanter och lös sten, inget drömläge med svindel. Men jag tog mig upp, tack vare min dotter som peppade mig när jag var tveksam.
Vurpade ett par gånger på vägen ner, i blötmyren och var riktigt skitig när jag kom hem.
Bilder kommer när jag kommer hem,går lättare att ladda upp dem via nätverket.

Idag ska vi åka till Tennforsen och on till Åre och bränna lite pengar.

Vi höres gott folk

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards