This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg under december 2012

Av Bettan - 13 december 2012 22:10

Har funderat på om det är någon som orkar sig hit efter mitt långa uppehåll. Aja det har ju egentligen ingen betydelse.

I kväll var jag och bokade ytterligare en tid med en PT. Jag ska få övningar som jag kan göra hemma över jul. Tänkte först gå på gym hemma men de skulle ha lika mycket betalt för ett kort på 10 dagar som de tar för en normal månad. Tycker det är hutlöst faktiskt!!!
Hur som helst, jag har inte tänkt bli någon soffpotatis denna jul. Hoppas kunna hålla mig ifrån allt godis och annat onödigt, i fantasin fungerar det i alla fall.
Tänker i vart fall inte vänta in det nya året innan jag börjar träna, nä det jag gjort fram till idag ska förvaltas.

Av Bettan - 12 december 2012 21:06

Hörni vist kan det vara lite svårt ibland att förstå sig på vissa människor?
Ibland känner man direkt att den här människan ska jag inte vara allt för mycket upp i. Sedan andra gånger så är det ungefär som kärlek vid första ögonkastet, det bara stämmer. Har tänkt på att om det är en person man tycker om så är i alla fall jag mera benägen att vara förlåtande över dennes fel och brister.
Men hur svårt är det inte att ha överseende med en person som man bara känner att den inte har alla hemma i stallet. Det har blivit så tydligt på mitt jobb nu, det har anställts en person som jag kände direkt att här får jag sätta tand för tunga så jag inte "fräser" som en äkta surkärring. Tänkte efter någon vecka att det måste bero på mig, började dra mig undan för att det går kalla kårar genom kroppen bara personen sa något.

Nu vet jag, vi är närmare 100 personer som känner som jag. Måste ärligt säga att det är en stoooor lättnad :) Det beror inte på mig :)

Av Bettan - 8 december 2012 22:08

Idag vaknade jag upp i lyan, ovanligt minst sagt att vara här på helgen. Men det har varit 100 knyck hela dagen, bakat två sorters kakor och vörtlimpa. Pepparkaksdegen ligger i kylen till i morgonbitti så det blir bakning även i morgon.

Var en sväng ner på gymmet också, är tjurigt målmedveten. Jag vet vart jag vill och den här gången ska jag lyckas.
Tydligen har det börjat märkas på min kropp enligt mina jobbarkompisar men det är inget jag själv ser.
Fick höra det flera gånger igår och att jag har en häftig frisyr.
Apropå frisyren .... Fy vad svårt det är att få till den, har försökt hela dagen men ser inte klok ut

Av Bettan - 6 december 2012 22:40

Jamen nu blev ni väl överraskade att jag fick till ett inlägg ? Som ni har väntat på det eller hur :)

Hur som helst, jag lever

I morgon ska jag gå på röda mattan, vi har invigning av vårt nya kontor. Sen vet jag inte om det blir röda mattan men vi har fått direktiv om att det ska vara den känslan iaf. För min del blir det middag och sen hem till lyan, blir kvar här i helgen.

För övrigt så bråkar jag med ledningen nu, tänker inte acceptera deras lönebud!!!! Nån måtta får det bara.

Nu ska kärringen sova, det behövs massor av den varan

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards