This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg under maj 2012

Av Bettan - 31 maj 2012 10:07

Så här ser min lägenhet ut som jag köpt, om nu banken godkänner allt vill säga. Ska snart åka dit och ordna upp detta sedan ska bostadsrättsföreningen godkänna mig också.


Trevlig etta med sovalkov

Av Bettan - 30 maj 2012 19:26

Ibland blir det inte som man tänkt sig och igår blev det inte precis som jag tänkt mig. 

Hade sett framför mig en härlig kväll tillsammans med min vän men den avslutades snabbt. Vi var först och tittade på en lägenhet. Nja den lägenheten var inget för mig som är storvuxen, ni vet ett sån där ställning som man har duschdraperiet på som är i 90 grader. Så stor var toan och duschen, man fick sitta på toan och duscha, köket ska vi inte tala om, var nästan lika stor som toan eller nä det var som en stor ocean i förhållande till toan men det gick inte att öppna upp kylskåpsdörren fullt ut.


Efter att vi varit kikat på lägenheten så var vi och käkade, ca 45 minuter efter att vi ätit bröt helvetet ut, jag började må dåligt och strax där på började jag spy och  diarre. Det konstiga var att jag inte kände mig det minsta sjuk, personligen tror jag att jag blev matförgiftad. När jag sprang på toan hos min kompis så såg jag den lilla toan jag sett på under dagen. Jag såg mig själv sitta på knä där med rumpan ute i vardagsrummet för jag skulle absolut inte få plats inne där på knä och stänga dörren :)


Idag var jag och kikade på ytterligare en lägenhet, den var lite längre utanför stan men var perfekt. Jag har nu lagt ett bud på den så jag hoppas jag får den inom snar framtid och att föreningen godkänner mig.

Jag vill nu förtydliga för den som misstänker något annat, jag och maken ska inte separera. Jag kommer veckopendla för det är för långt att åka mellan, det kommer ta för mycket energi av mig.....energi som jag inte har.


Det komiska är att idag hade jag all tid i världen att gå och titta på saker i Birsta men jag har inte orkat. Fick feber på em (var pigg i morse när jag klev upp). Jag måste ha sett "knäpp" ut för dem som såg mig, orkade inte göra något så jag gick in på IKEA och köpte mig en kudde och satte mig i bilen för att sova med huvdet mot kudden som jag placerade på ratten. Hade en visningstid hos ägarna av lgh kl 15 så jag var tvungen att stanna.

Var i på Willys och köpte mig Ipren och en ask jordgubbar, fyllde därmed kostcirkeln för den här dagen och iprenen gjorde att jag orkade mig hela vägen hem.

Av Bettan - 28 maj 2012 21:21

Har precis kommit in från en jogging tur, ingen kan beskylla mig för att den gick lätt. Det var jämna plågor, först hade jag svårt att andas sedan fick jag ont baksidalår, efter det i en tå och slutligen i ena knät. 

Men det är bara att bita ihop och kämpa sig hemåt och nu sitter jag i soffan rätt nöjd.


Har varit barnvakt idag, jobbigt, intensivt och fantastiskt roligt. Så underbart att få se hur smart han är och hur snabbt han lägger ihop två och två. 

Han gillar att vara ute men tyvärr så har det halvstormat idag så det var så himla kallt ute. När vi var inne så gick han omkring och tecknade skor och sa kocko och visade mig på dörren att han ville gå ut. 

Nu var vi ute rätt mycket trots blåsten men det gällde att klä sig rejält.


I morgon är det en intensiv dag som avslutas med att jag åker till Sundsvall och tittar på en lägenhet.

Av Bettan - 27 maj 2012 22:08

Vilken underbar helg, fast den började inte så bra för egen del. 

När jag vaknade på lördag morgon så var jag så låg, så låg. Plågades verkligen av att jag ska lämna mitt hem. Nu får ni inte misstro mig, jag är oerhör tacksam över att jag är en av dem som kan säga att jag ska gå till jobbet på morgonen. Trots det så var det enormt tungt i lördags, jag stod i mitt kök och tårarna formligen strömade ner för mina kinder.  Hela min kropp skrek i protest över att jag ska flytta från mitt hem, över hur min ekonomi kommer se ut i framtiden och jag ska orka hålla ihop min familj när jag inte kommer vara hemma mer än 40 timmar per vecka,

Nåja det kommer säkerligen lösa sig till det bästa även för mig också.


Senare åkte vi upp till stugan och klippte gräset, sedan vidare till svärmor för att fira henne på morsdag. När vi åkte därifrån så beslutade vi oss för att åka till mina föräldrar i deras stuga. Då landade jag i mig själv igen, gav mig ut med båten och fiskade en stund tillsammans med maken. Så underbart mysigt, kände min själ läkas samman igen och vi enades om att det här måste vi försöka hinna med mera i framtiden.

Fick massor med aborrar, pimplade dem och det är alltid lika roligt när det rycker i reven :)


Idag har jag mest latat mig, suttit i solen och stickat men först klipptes gräsmattan. Stickar nu en pippitröja till Linda men naturligtvis så fattas det lite garn så jag måste åka in på tisdag och köpa. Har bara en liten bit på ärmarna kvar nu.


I morgon ska jag passa Charlie, dagis är stängt för planering och det känns skönt att veta att jag kunnat hjälpa till den här gången iaf. Kommer bli svårare med det i framtiden. 

I morgon måste jag också försöka få tag på kvinnan som har en lägenhet som jag ev ska få titta på.


Nä nu får det vara nog med nonsens från mig.

Av Bettan - 24 maj 2012 22:14

Ja nu är det då bestämt att jag tar jobbet som jag blev erbjuden i Sundsvall. Efter lite förhandlande så fick jag igenom microskopsikt av de jag krävde. Dessutom kan jag glädja dem som alltid pratat om att jag tjänar så enormt mycket att nu går jag ner  4000 per månad och har nu samma lön som jag hade för sex år sedan. Lägg då till att jag troligen kommer köpa mig en lägenhet för att klara av jobbet så förstår ni att mina barn inte kommer få några julklappar i år. End of story om att jag tjänar såååå himla mycket pengar!!!


Jag börjar den 25 juni för först ska jag njuta av att vara arbetsbefriad under min uppsägningstid för det är jag värd!

Idag har jag suttit ute i solen och mått gott hela dagen, har inte gjort något vettigt förutom att sticka och tvätta sängkläder. 

I morgon ska coachen bjuda på fika så då gör jag väl mej en repa ner på stan men annars så blir det lugna gatan.


Av Bettan - 23 maj 2012 23:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Bettan - 21 maj 2012 21:00

just nu lever jag ett rörigt och rörligt liv. 

Hela helgen så har vi haft huset fullt av snoriga ungar den enda som var frisk var Linda.


Själv trodde jag idag att jag var pigg ända tills jag kom hem och skulle vara ute en stund, då började jag nysa som en galning och ögonen rann igen. Straffades direkt för att jag inte tagit allergimedicinen.


På onsdag  ska jag få min uppsägning men jag är då på väg ner till en anställningsintervju, har mailat ansvariga men inte fått något svar. ....klent men det är jag rätt van vid nu. Aja det är deras problem hur de tänker lösa det.


I morgonbitti så måste jag kliva upp extra tidigt och försöka hinna göra en PP inför min intervju, måste prata om mig själv i 30 minuter där.....gruvsamt!


I helgen när huset var fullt så lekte jag bullmamma och jag tror att jag lyckades rätt bra :)

Av Bettan - 17 maj 2012 09:45

Vet inte när senast jag sov till halv tio?? Men jag behövde det säkerligen, var upp vid sjutiden och stoppade i mig all tänkbar allergi medicin och jag känner mig bättre nu men det kommer nog ta någon dag till innan jag återhämtat mig från denna "allergireaktion" 


Idag ska jag åka och hämta en äggkläckningsmaskin för i natt fick jag en leverans av ägg, Hedemora höns. Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra, att det kläcks en massa fina kycklingar och att det inte blir bara tuppar.

Har aldrig kläckt fram kycklingar tidigare så det ska bli riktigt spännande, tänk till och med maken ser fram emot det :)


Igår blev jag förresten kallad på en ny intervju, denna gång i Stockholm på nästa torsdag så nu måste jag ner till AF i morgon och få en ny sökande resa. Maken sa lite skämtsamt att jag kommer ruinera AF då jag blir kallad på intervjuer ofta. 

Måste se om jag hinner ner på morgonen eller om jag bör åka dagen innan, känns ju som om jag inte vill rusa in och kasta mig in i intervjun. Men jag gruvar mig supermycket, intervjun pågår i 45 minuter och av dessa ska jag presentera mig själv i 30 minuter inför en grupp. Inte den situation som jag gillar precis, så nu är det bara att bita i det sura äpplet och börja ta fram en presentation, öva och ge järnet när jag väl är där.


Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards