This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg under september 2012

Av Bettan - 14 september 2012 21:38

här inne men jag orkar inte sitta med mobilen och skriva inlägg. Har landat hemma i soffan, om det nu är hemma. Har som tappat bort mig själv vad som är hemma eller borta. 


När jag är här hemma i huset så känns det inte som om jag bor här längre och när jag är i lägenheten så vet jag att det inte är mitt hem utan mitt pendlingsboende. Rotlös är nog vad jag är......


Men trots det så har jag det bra där jag är. Har lyxen att bo 2 minuters promenadväg från Friskis och Svettis så där är jag mest varje kväll. Gillar verkligen att få gå dit och träna, fantastiska ledare och fina lokaler. Tyvärr kommer jag inte tappa något i vikt men samtidigt så mår jag bra nu. Jag kan träna och jag går i alla fall inte upp i vikt.....tror jag :)


Idag fick jag då besked om att jag får tillsvidare anställning, har vetat om att det kan vara aktuellt men varit tvungen att vara tyst om det ett tag. Det är många andra som står på tur att få anställning och samtidigt har flera olika chefer velat ha mig till sin enhet. Idag blev jag inkallad till platschefen och fick en mycket rak och tydlig fråga hur jag ställde mig till att börja på en annan enhet för att jag skulle få vara kvar. Jag tackade ja utan att tveka även om jag har världens roligaste jobb nu så tror jag att det andra kommer bli kanon också.

Tänk vad min spåtant hade rätt, ser verkligen fram emot resten som hon förutspådde :)



Av Bettan - 4 september 2012 21:18

Denna dag har innehållit massor med olika besked som går stick i stäv med varandra.

Vet inte vilket ben jag ska stå på. Bara att göra som spåtanten sa, sitta still i båten och vänta men en sak är säker ....det blåser förändringens vind.

Av Bettan - 3 september 2012 21:37

Leker och jag kommer ha träningsvärk i morgon.
Tydligen blir min ögon yngre i samma takt som jag själv blir äldre. För drygt ett år sedan var jag tvungen att köpa glasögon för att jag fått " tonårssynfel"
Har tyckt att jag sett dåligt på slutet så jag var till optikern idag och synen var förändrad.....igen. Bara att kasta mina nya glasögon på sophögen, billigt not!

I morgon blir det afterwork, trevligt för en har jag inte träffat på ett par år.

Återgår till stickningen nu, see you!

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards