This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg under juli 2013

Av Bettan - 17 juli 2013 21:38

Snart så...


Av Bettan - 15 juli 2013 21:35

Länge eller rättare sagt evigheter sedan jag skrev här. Har liksom tappat lusten och så hade/har jag en som läste min blogg som jag inte var så intresserad av att ha som läsare.


När jag var i gymmet idag så såg jag något som gjorde mig rörd. Där var det en ung, vältränad solbränd kille som var där tillsammans med sin farfar/morfar som han instruerade och hjälpte för att komma igång med träningen. Man såg kärleken i killens ögon och stoltheten att han var där med sin farfar/morfar. Mera sånt i våra gym!


Själv var jag där för första gången efter någon veckas sjukdom ......igen. Det gjorde ont, var plågsamt men oj så härligt det var att få ta ut sig igen. Blir nog ett pass i morgon igen om det inte blir en cykeltur. 

Igår mådde jag bra i förkylningen och solen tittade fram efter en mulen eftermiddag så jag beslutade mig för att ta cykeln och ge mig ut på en tur. Blev en lite längre tur än jag tänkt   . När jag kom hem igen så hade jag cyklat 44 km och jag tyckte inte att jag cyklat särskilt fort men jag gjorde turen på 1 timme och 50 minuter så marschfarten var det inget fel på.


Hade man frågat mig för ett år sedan så hade jag sagt följande om  vad jag tyckt om dessa sakar

- Skulle du kunna tänka dig att gå på spinning? MYCKET TVEKSAMT

- Gillar du att cykla? NEJ, CYKLAR BARA MED HUNDEN

- Kan du tänka dig att styrketräna? JA!!


Nu gör jag allt med glädje, fast jag måste säga att jag hellre cyklar ute i naturen än inne i en spinninghall, ute ser man nya saker, känner dofter som nyslaget hö och inte svett som på spinnpassen och inte minst jag får syre.

Vilken tur att man kan ändra sig.


Har fått en problem, ett agenämt problem måste köpa mig kläder. Hade tänkt köpa lite på rean men att gå ner i vikt har inneburit att jag nu har en storlek som alla andra har så det finns väldigt lite att hitta på rean. Jag blir lika förvånad varje gång jag provar ett plagg och jag inser att jag kan ta mindre storlekar. Har gått ner 3 storlekar från xl till M och ibland händer det att M är förstort trots att jag har minst 7 kilo kvar att gå ner.

Ja ja, kommer tid kommer råd men nu är det sängdags....


Å nu vet ni maaasssssoooorrrr om mig som ni inte visste för en stund sedan ;)

Av Bettan - 14 juli 2013 15:43

Just nu står det här brödet i min ugn, väntar och längtar....


Glutenfritt knäckebröd med frön och majsmjöl


Glutenfritt knäckebröd med frön och majsmjöl 1 plåt

2 dl majsmjöl

1 dl pumpafrön

1 dl sesamfrön

1/2 dl linfrön

1/2 dl rapsolja

2 dl kokhett vatten

flingsalt

Sätt ugnen på 150 grader. Blanda alla ingredienser utom flingsalt i en bunke och rör ihop. Lägg ett bakplåtspapper på en plåt och klicka ut smeten. Lägg ett annat papper ovanpå och tryck ut eller kavla ut degen tunt över plåten. Dra bort pappret och strö över flingsalt. Grädda mitt i ugnen ca 1 timme eller tills brödet är helt torrt. Bryt i bitar och förvara i lufttät burk.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards