This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg under september 2010

Av Bettan - 30 september 2010 21:03

Idag skulle jag ha en lugn förmiddag men fick jag det....absolut inte!! För idag var dagen när sonen skulle byta längskidåkningsklubb, bara att skicka in ett papper sas det. Tror inte maken tycker att det är så enkelt, han har jobbat med det heeela dagen. Min telefon ringde hela tiden medan jag satt hos frissan, misstänkte att det var han men kunde inte svara. 


När jag ringde honom så var han i upplösningstillståndet, inget att jaga upp sig för ifs....

Men min lugna dag i stan rök all världens väg.


Nu flera timmar senare har han löst vissa saker men nu sitter han med supporten och försöker få klarhet i varför hemsidan säger att han loggat in för många gånger trots att han inte hunnit kommit in på den än :) Vi brukar lite skämtsamt säga att han är supporternas fasa men i kväll tror jag att han har killen i supporten på sin sida. Han bara hämpnar över alla fel som uppstått å saken är den att i morgon måste det vara gjort annars får sonen inte åka längdtävlingar.


Att det strular med tekniken är nästan en standard för gubben men jag ska inte säga något alls idag. Fick en ny mobil på jobbet idag, fick en manual att följa för att få till synkning mellan mobilen och datorn. Fick tydliga instruktioner av en kollega att jag måste följa manualen för att det ska fungera....annars är det kört sa han.  Det jag gjorde eller rättare sagt glömde när jag gjorde enligt manualen var att jag inte har något fungerande mailkonto förrän i morgon så man kan lugnt säga att det sket sig.  

Kul det ska bli imorgon att komma på allra första riktiga arbetsdagen och börja med att berätta att jag ställt till det......


Nu sitter maken lugnt i soffan med mig, supporten ska höra av sig när de fått till alla tusen felen.

Av Bettan - 30 september 2010 09:01

Idag börjar äventyret, idag ska jag på möte med min nya arbetsgivare. Ska bli spännande att höra mera om deras visioner för mig. Samtidigt är det oroligt, tänk om jag inte fixar jobbet. Kommer jag att klara av att vara konsult???


Nu ska jag strax till frissan och reklamera min klippning, jo det är sant, klippte mig för 5 v sedan men det går inte att få någon ordning på den. Det kan ju hända att håret växt så mycket som det känns men känns lite otroligt att det gjort det.

Sedan ska jag bara gå och njuta av att vara hemma i min hemstad utan att vara stressad.

Av Bettan - 30 september 2010 09:01

Idag börjar äventyret, idag ska jag på möte med min nya arbetsgivare. Ska bli spännande att höra mera om deras visioner för mig. Samtidigt är det oroligt, tänk om jag inte fixar jobbet. Kommer jag att klara av att vara konsult???


Nu ska jag strax till frissan och reklamera min klippning, jo det är sant, klippte mig för 5 v sedan men det går inte att få någon ordning på den. Det kan ju hända att håret växt så mycket som det känns men känns lite otroligt att det gjort det.

Sedan ska jag bara gå och njuta av att vara hemma i min hemstad utan att vara stressad.

Av Bettan - 29 september 2010 20:29

Idag har jag gjort det som jag är absolut sämst på, ta farväl av vänner. I morse när jag låg i sängen hade jag allt klart för mig vad jag skulle säga. Men som vanligt så knöt det sig, för det är så svårt att säga farväl till några som betyder så mycket för mig. Jag fick också höra något av mina kollegor som gjorde mig så oerhört glad, några av dem sa att jag var en godhjärtad person. TACK det värmde.


Jag hoppas att jag verkligen kan leva upp till det jag lovat, att åka och hälsa på så ofta jag kan. För brudarna på styret kommer jag inte att släppa så lätt.


När jag kom hem så tog jag en promenad och vet ni vad som hände då? Tårarna började rinna för att jag i morgon inte ska åka till H-sand och träffa vissa personer. Mötte min handläggare på AF och hon såg mycket förvånad  ut över mitt randiga ansikte. :)


Har börjat dricka min homeopatmedicin och börjat få konstiga symptom  men det har han ju varnat mig för. Idag har jag haft så ont i mina leder, det riktigt brinner i dem men antar att det har med medicinen att göra.


I morgon är det sovmorgon, har semester och behöver inte har inget inbokat förrän kl 12.30


Som en klok människa sa till mig idag, avslut är också en början på något nytt.

Av Bettan - 29 september 2010 14:03

  


Till mina fantastiska arbetskamrater för ett fantastiskt år.

 

På återseende!

Av Bettan - 27 september 2010 22:04

För några veckor sedan skrev jag om att värna sitt nätverk. Idag har jag återigen fått det bekräftat att man inte ska underskatta nätverken. 


Fick idag en förfrågan om ett jobb, ytterligare ett jobb som jag inte sökt. H*n finns i mitt nätverk men är inte någon jag umgås särskilt ofta med. Men personer i min närhet har påtalat att jag finns till och finns tillgänglig. Kul :)


Har i kväll varit ute och ridit i två timmar så jag kommer nog att vara öm i rumpan i morgon.


Nu är det bara två resdagar kvar till Härnösand,det gillar jag men så jag kommer att sakna mina arbetskamrater.


Förresten så glömde jag att fota kakan igår.....så det blir ingen bild.


That´s alles.........

Av Bettan - 26 september 2010 15:02

På begäran så kommer här receptet på toblerone-cheesecake. 


400 gr chokladcockies

125 gr smör

2,5 dl kesella

400 gr philadephiaost

1 dl strösocker

3 ägg

200 gr toblerone


Krossa kexen i matberedare och blanda i smält smör. Tryck ut blandningen i en form med löstagbara kant, 24 cm. Grädda i 175 grader i 8 minuter.


Vispa ihop kesella, philadephiaosten, och socker till en smet. Rör i ett ägg i taget. Smält chokladen över ett vattenbad och blanda ner i smeten. Häll i formen och grädda i 125 grader i 40 minuter.

Låt stå och kallna i kylen ca 5 timmar före servering. Strö över hyvlad toblerone och dekorera med hallon.


Bild kommer senare när min är dekorerad och skall avnjutas av familjen.

Av Bettan - 25 september 2010 21:01

Dagen blev inte som jag planerat, när maken vaknat så beslutade han sig för att idag var en bra dag för att åka till Birsta. Han har så ont i ryggen att han inte kan göra något men åka dit trodde han att han skulle klara av. Vi andra var inte sena att anta anbudet men jag var lite tveksam till hans förmåga att vara där en heldag.


Han är nu så skruttig att han knappt kan ta sig upp ur en stol men sagt och gjort...vi åkte och maken har gnisslat tänder många gånger av smärta men vi har fixat det.


Har igentligen inte råd att handla något men vad händer då, jo handväskan gick sönder så det var bara att införskaffa en. Sedan hittade jag en ny höstjacka, billig var den så det var svårt att låta bli. Nu ekar det börsen tom men å andra sidan behöver jag inte frysa i höst. 


Det börjar bli höst ute nu, var precis ute och tog in hästarna och det har börjat frysa på lite. Älskar när det blir mera klart i luften men vill inte ha snö ännu. Pratade med en vän igår som bor i Sveg och där snöade det igår.


Planerna för idag har flyttats till i morgon och i morgon kommer jag att publicera receptet på tobleronekakan här på bloggen på begäran.


Carpe Diem mina vänner!

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards