This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

Två år!!

Av Bettan - 2 februari 2014 20:44

Det har gått två år nästan sedan jag slutade skriva här. Något enstaka inlägg har väl kommit men mycket mer än så är det inte.

Funderar skarpt på att ge det en chans igen men det gäller verkligen att jag tar mig tid.


Under dessa två år har jag lagt bort 15-20 kg och nu börjat lägga på mig dem igen......skäms gör jag för det senare men jag har inte haft någon ork. Sedan i höstas har jag varit så enormt trött, så fort jag försökt träna så har jag bara mått illa, svartnat för ögonen mm. Jag har även vaknat på nätterna pga jag hört mina hjärtljud, för det mesta har jag bara kunnat sova 1-2 timmar per natt. Den mat jag ätit har för det mesta bara runnit rätt igenom mig, ja jag har varit rätt dålig med andra ord.

Har varit till läkare men de har sagt att jag varit på väg att bli utbränd, själv tyckte jag inte det stämde fullt ut. kändes så konstigt att alla mina symptom skulle bero på jobbet enbart.


Jag bestämde mig för en tid sedan att gå tillbaka till min homeopat, där fick jag bekräftat de som jag själv misstänkt att det är min sköldkörtel som spökar. Fick stränga order att inte äta mjöl och socker produkter de närmsta månaderna för att vila magen. Det är tuffa dagar nu när jag inte kan äta detta, lever enl lchf och det går rätt bra MEN det är inte lätt att träna utan kolhydrater.


Under min tid i Sundsvall har jag hunnit sticka massor, fick möjligheten att sticka tillsammans med världen goaste, roligaste och underbaraste "tantgäng" . Som jag kommer sakna dem men jag ska åka ner någon gång i månaden, så lätt ska de inte slippa mig :) Å jag har har lärt mig massor av dem, har till och med börjat sticka efter engelska mönster och fingervantar som jag aaaaldrig skulle ge mig på.


Jag har också gjort något som varit så lärorikt för mig som person, jag har varit kontaktperson eller KP som han jag var kp för hellre vill kalla det. Vill du göra en insats för någon annan människa i din hemstad, då ska du ansöka om att få bli kontaktperson. Du får en vän och förgyller någons vardag, har haft så trevligt när jag varit ute med min person och fiktat, ätit pizza eller åkt på ikea och ätit långa frukostar.


I morgon ska jag jobba första dagen på mitt nygamla jobb efter det så ska jag ge mig av mot gymmet och ta tag i min träning igen. Sen blir det stickning med nya vänner här hemma i stan :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen . Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards