This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 3 december 2014

Ny start

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen .


Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik. Men drömmar är vad det är, drömmar.
Just nu är håller jag på och kardar ull, ull som jag själv har klippt av min son lamm. Har ingen kardmaskin så det får bli med handkraft, önskar mig dock en.

Tycker nog att det blir rätt bra, trots uråldrig metod och min oerfarenhet.

För det är trots allt första gången jag bereder ull. Den här ullen ska få vara naturfärgad men sen ska jag våga mig på att färga också.

Har en gammal spinnrock som spinner lite för hårt. Använder mig även av slända för där klarar jag av att kontrollera hårdheten på spinningen. Väntar på en "ny" spinnrock, hoppas den ska komma vilken dag som helst ( om jag inte blivit lurad då)

Ovan ser ni sländan och min gamla spinnrock, spinnrocken kommer jag aldrig sälja eller ställa i skamvrån för den är så vacker, tycker jag i alla fall. 
Den nya jag köpt är en Ashford traveller, även den är fin att titta på. Men framför allt hoppas jag den ska göra bra garn.

Dags att återgå till kardorna och sedan har jag lite julklappar på stickorna som väntar på att bli klara så nu vet ni det nära och kära som kikar in.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Av Bettan - 9 mars 2014 22:32

Önska mig lycka till, i morgon ska jag försöka mig på att få en läkartid yta att måsta bråka. Har börjat sätta fröer idag så nu är det banne mig vår igen. ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards