This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg under december 2011

Av Bettan - 30 december 2011 23:29

Sitter och stickar och har I N T E tid att blogga.....


Ska strax dessutom hämta hem en sjuk son som kommer hem från tävlingar i Lima.


   

Av Bettan - 29 december 2011 20:32

Hallå där, har bestämt mig för att ge detta en chans till. Hade igår kväll skrivit ett lång inlägg som försvann precis innan jag skulle publicera. Det var sent och jag orkade inte skriva ett nytt. Hur som helst, OM du tror dig vet någon men inte vet med säkerhet......fråga mig. I den mån jag kan svara så kommer jag göra det, i gengäld så ska jag tänka mig för innan jag skriver saker här som kan misstolkas.


Vad ska ni göra på nyårsafton förresten? Själv säger jag som askungen, vad är en bal på slottet ;) Kommer sitta hemma med min make och ta det lugnt. Har inte planerat in något eftersom jag inte mådde så bra förra veckan och för att vi inte direkt har det umgänget runt i kring oss. Men vad vet man kanske det blir någon spontanfest, antingen att någon kommer hit i sista minuten eller att någon bjuder hem oss.


Har stickat på ett par lusestrumpor de två senaste dagarna eller rättare sagt kvällarna, i kväll blev min ena socka klar och strax ska jag börja lägga upp maskor till den andra. Tycker faktiskt att de blev rätt fina, de kommer bli perfekt att ha i ett par stövlar då det är stickade i tunt, tunt yllegarn. 


Nu återgår jag till stickandet ....

Av Bettan - 28 december 2011 14:11

Funderar fram och tillbaka på hur jag ska göra med bloggen, ska jag ha den kvar?

Ska jag lägga ner den eller ska jag bara skriva om det som är alldagligt som inte kan misstolkas och bli konstiga rykten. Det sista alternativet känns så tråkigt, att bara skriva "tråkiga" saker och inte få skriva från hjärtat. Samtidigt tycker jag det är så tråkigt att måsta ha en låst blogg också.....


Fortsätter fundera...

Av Bettan - 23 december 2011 08:28

Tänkte önska er en 


och jag hoppas att ni alla får träffa 

Nu stänger jag bloggen för jul, får se om jag stänger den för alltid sen.

Av Bettan - 21 december 2011 22:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Bettan - 20 december 2011 22:17

Orkar inte blogga i kväll. 

Laddar mentalt för att åka och göra en kanonintervju i morgon.


Med tanke på att det enda som stämmer med min komptetens i annonsen är rubriken på annonsen så lovade jag tidigare i kväll att får jag jobbet så ska jag ställa till en riktig sjujäkla fest....så ni som vill komma på fest får hålla tummarna.


Av Bettan - 19 december 2011 21:16

Men jösses amalia vad det snöat under det senaste dygnet, tror att det kommit minst 50 cm men jag klagar inte (än iaf) så underbart att ha snö ute. 

Nu ska jag försöka komma igång med att åka skidor när barnen är hemma över jul. Fick även igång skotern i kväll eller jag å jag....Maken hjälpte mig och innan den startade så blev det en förgasarsmäll så jag misstänker att folket på byn tror Janne är änkling numera.  

Så himla kul att köra igen, tyvärr var jag inte klädd för att göra någon längre tur. Jag satt i gummistövlar och tunna fritidsbyxor och det blev kallt när man drog på men i jul ska jag ut och åka lite om vädret tillåter.


Jag ska nu gå och rita ett kors i taket, läkaren ringde nyss....kl 21 på kvällen??? och meddelade att jag inte hade några fel på mina prover men det visste jag ju efter att ha varit till homeopaten.

Även idag mår jag kanonbra, så underbart.


Har varit och hälsat på goa vänner idag, som jag saknat/saknar er. Min vän Ingeborg och jag var ut och åt thai till lunch och passade på att prata massa skit, ja vi pratade lite allvar också. Bland annat så pratade vi om att skaffa en stuga till sommaren och åka på Urkult. Tack för att du vill vara min vän finaste Ingeborg.


Sprang även in till en vän som jag lärt känna när jag var på afrikanska dansen, snacka om att hon blev paff när jag stod där, Sånt borde man göra oftare, besöka utan att bestämma före.


Nu ska jag ta min "medicin" och ladda för en tur till zonterapeuten i morgon bitti.

Av Bettan - 18 december 2011 10:11

är att få vakna pigg och vilja kliva upp och det hände mig idag. För första gången på evigheter, tror banne mig att behandlingen verkade igår. 


Nu ska jag verkligen ta vara på den energi jag känner, ska 

  • Trilla köttbullar och steka dem
  • sy ett tyg till köksoffan och en fotölj
  • försöka hinna ut och gå en promenad med hunden
  • Slå in lite julklappar
  • koka knäck
  • börja fundera lite på min intervju 
Så det är lika bra jag lyfter rumpan från soffan och sätter fart

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards