This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg under februari 2014

Av Bettan - 19 februari 2014 20:38

Ja hörni livet är inte lätt, ibland tar det en hastig vändning.
En sak är säker i alla fall människor som inte är snäll ska man inte ha runt om kring sig. De stjäl så mycket energi och krossar hjärtan. Som tur är blir man stark av att ha lite motgångar, det tror jag i alla fall.

Tro det eller ej, har kunnat träna den här veckan. Bara styrka men om allt går vägen blir det ett pass lätt jogging i morgon. Nu ska väl bihålorna kunna hålla sig friska.

Har stickat en fingervante klar och jag är rätt nöjd. Makan sitter på stickorna, har stickat fingervantar till barnen men aldrig till mig.

Tycker de blir fina, vad tycker ni?

Snyggt mönster tycker jag.

Å vet ni, i kväll har jag bakat bullar till semlor. Har gjort fyra bullar till mig utan mjöl, tänk att det går. I morgon blir det kalas när sonen kommer hem.

UFO

Av Bettan - 12 februari 2014 21:42

I kväll plockade jag fram koftan som legat i korgen och hån lett åt mig sedan i julas.
Kanske den blir klar till nästa höst med den fart jag har stickat på den.

Tror att den kommer bli bra om och när den blir klar.
Den är inte lätt att sticka men har sagt att livet ska vara lätt?

Av Bettan - 11 februari 2014 21:28

Jag har gjort ytterligare ett par sockar, komiskt för jag använder inte sockar så ofta. MEN tycker det är fantastiskt roligt att sticka dem.
De är inte blockade än men jag tycker de blev rätt fina i alla fall.

Nu ska jag ge mig på koftan som jag gav upp i julas pga av min trötthet. Kanske det går vägen nu när jag bytt till ett lugnt jobb och när jag fått medicin för min hälsa.

Over and out!

Av Bettan - 4 februari 2014 21:33

Nu känns det bra, har kommit igång med min träning igen men jag är långt i från pigg. Känns verkligen hur ont jag slitit under hösten.

Hur som helst så har jag joggat tre gånger den här veckan och hunnit med ett styrkepass. I morgon blir det ett till styrkepass, längtar för finns det något skönare än man krämar ur kroppen maximalt? Ja kanske inte just då men efteråt, vilken skön känsla och energiboost!


På torsdag ska jag faktiskt gå på zumba,första gången på två år men tror inte jag kommer göra det till någon vana just nu. Har lite för mycket på gång nu, ska lära mig springa riktigt och styrketräna.

Nu blir detta inte lätt med tanke på att jag inte få i mig så mycket kolhydrater för tillfället men det sägs ju gå att träna även utan dem. Men nog tycker jag mig känna stor skillnad.

Men på fredag ska jag vila, då är det OS invigning och det ska jag inte missa. 


På jobbet har det gått rätt bra, har kallat eller kommer kalla nästan 50 personer de närmsta dagarna som jag ska ringa upp nästa vecka. Funkar det så kommer jag nog klara målet från cheferna, inte lättsamt men det ska gå. Tjurskallen i mig kommer nog se till att det funkar!


Av Bettan - 3 februari 2014 22:03

Orkar och vill inte i kväll......


Tänk vad några ord kan förstöra men de ska inte få förgöra mig! Sån makt har inte dessa ord på mig än i alla fall.


I morgon är en ny dag med nya möjligheter.


Idag var jag till gymmet för första gången på över en månad, så underbart skönt men misstänker att det kommer kännas i kroppen i morgon. Men vilken lyx att gå en trappa ner från jobbet och ha ett gym.


Over and out, nu lockar sängen

Av Bettan - 2 februari 2014 20:44

Det har gått två år nästan sedan jag slutade skriva här. Något enstaka inlägg har väl kommit men mycket mer än så är det inte.

Funderar skarpt på att ge det en chans igen men det gäller verkligen att jag tar mig tid.


Under dessa två år har jag lagt bort 15-20 kg och nu börjat lägga på mig dem igen......skäms gör jag för det senare men jag har inte haft någon ork. Sedan i höstas har jag varit så enormt trött, så fort jag försökt träna så har jag bara mått illa, svartnat för ögonen mm. Jag har även vaknat på nätterna pga jag hört mina hjärtljud, för det mesta har jag bara kunnat sova 1-2 timmar per natt. Den mat jag ätit har för det mesta bara runnit rätt igenom mig, ja jag har varit rätt dålig med andra ord.

Har varit till läkare men de har sagt att jag varit på väg att bli utbränd, själv tyckte jag inte det stämde fullt ut. kändes så konstigt att alla mina symptom skulle bero på jobbet enbart.


Jag bestämde mig för en tid sedan att gå tillbaka till min homeopat, där fick jag bekräftat de som jag själv misstänkt att det är min sköldkörtel som spökar. Fick stränga order att inte äta mjöl och socker produkter de närmsta månaderna för att vila magen. Det är tuffa dagar nu när jag inte kan äta detta, lever enl lchf och det går rätt bra MEN det är inte lätt att träna utan kolhydrater.


Under min tid i Sundsvall har jag hunnit sticka massor, fick möjligheten att sticka tillsammans med världen goaste, roligaste och underbaraste "tantgäng" . Som jag kommer sakna dem men jag ska åka ner någon gång i månaden, så lätt ska de inte slippa mig :) Å jag har har lärt mig massor av dem, har till och med börjat sticka efter engelska mönster och fingervantar som jag aaaaldrig skulle ge mig på.


Jag har också gjort något som varit så lärorikt för mig som person, jag har varit kontaktperson eller KP som han jag var kp för hellre vill kalla det. Vill du göra en insats för någon annan människa i din hemstad, då ska du ansöka om att få bli kontaktperson. Du får en vän och förgyller någons vardag, har haft så trevligt när jag varit ute med min person och fiktat, ätit pizza eller åkt på ikea och ätit långa frukostar.


I morgon ska jag jobba första dagen på mitt nygamla jobb efter det så ska jag ge mig av mot gymmet och ta tag i min träning igen. Sen blir det stickning med nya vänner här hemma i stan :)




Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards