This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 10 februari 2013

Mitt sätt

Av Bettan - 10 februari 2013 12:25

I fredags var det en kvinna på jobbet som stoppade mig och frågade mig hur jag gjort för att gå ner i vikt.


Sedan jag fick hybris igår och visade före och efterbilderna så har jag också fått samma fråga så jag tänkte jag ska berätta lite hur jag gjort och hur jag tänker framöver.


I höstas när jag satte mitt mål så försökte jag mig på att träna med att äta bara lchf men det fungerade inte riktigt. Blev så trött i huvudet att det inte går att beskriva och seg i kroppen så de dagar jag inte tränar har jag i stället dragit ner på kolhydraterna till att bestå av grönsaker. Annars äter jag mest en blandning mellan GI och Lchf dvs mera kollisar de dagar jag tränar å det gör jag för det mesta 4-5 dagar i veckan. Det jag nästan aldrig äter är bröd men blir jag sugen på en spisbröd så tar jag en, finns inga förbud. Rotsaker är inte heller tabu för min del, finns det något godare än att knapra på en morot? Varje dag äter jag en frukt, för det mesta en banan sockerhalten till trots.

Det jag nästan aldrig äter är godis, kakor mm blir jag sugen på något sött tar jag en mörk chokladkaka eller lite nötter det räcker för att dämpa mitt sötsug som förövrigt inte är så stort. Att äta sötsaker skapar behov att äta ännu mera, ni vet väl att socker är lika beroende framkallande som narkotika?


När min tränare gav mig ett träningsprogram som innehöll intervaller så bestämde jag mig för att jag måste under ett visst kilo på vågen för att inte slita på mina knän. För att nå det resultatet beslutade jag mig för gå en vecka på pulverdiet, ni vet naturdiet mm. Med hjälp av det så tog jag 2 kilo och kom under min "gräns" för att tillåta mig springa intervaller sen har 4 kg till försvunnit av bara farten :) Men nu står jag still och det gör inget för kroppen måste få anpassa sig också.


Så här kan min vecka se ut.

Varje dag går jag till och från jobbet ca 45-50 min ToR

Måndag: Intervaller som uppvärmning 30 min

              60-90 min i gymmet följer ett givet program

Tisdag:   Välbehövlig vila

Onsdag:  Intervaller som uppvärmning 30 min

              60-90 min i gymmet följer ett givet program

Torsdag: Spinning. Puls intervaller 60 min

Fredag:   Vila

Lördag:   Varierar beroende på vart jag är. Kan bli simming, styrketräning, skidåkning, jogging + hundpromenad

Söndag:  Spinning, intervaller korta....tungt pass ++ hundpromenad


Tittade på mitt funbeatkonto där jag fört in min träning på sedan i december och enligt det så har jag tränat 30 timmar och 21 minuter förutom de dagliga promenderna.


Som sagt det här är mitt sätt och jag hade inte kommit hit utan en rejäl tjurskalle och inte utan att ha tagit hjälp av min homeopat att få ordning på min kropp.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen . Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards