This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Linslus

Av Bettan - 21 februari 2013 21:28

Eftersom jag skulle på en invigning idag och det var bra väder här så tog jag i morse på mig en klänning och drog på mig snygga strumpbyxor. Inget speciellt igentligen utan en vit stickad klänning från HM men jag gillar den.

Jag går varje dag till jobbet ca 20 minuters promenad och det gjorde jag även idag, samma väg som alltid.

Det som hände idag måste jag skylla på klänningen för när jag gått i ett par minuter kom en bil och tutade(jag hade kappa när jag gick ute, bara så ni inte tror något annat)- Jag tänkte inte mera på det utan tog för givet att den tutade på något annat. Gick en bit så kom ytterligare en bil och tutade, nu började jag undra efter ytterligare en bit så tutade och vinkade ännu en bil. Nu var jag tvungen och titta efter om jag hade kappan och klänningen innan för strumpbyxorna eller något sånt men icke. Bara att inse att människor(läs männen, både unga grabbar och medelålders män) fått vår feelings, tur det så det inte var jag som gick med rumpan bar :)


Det var samma sak på jobbet, kollegor av båda könen stoppade mig och sa hur fin jag var i klänningen. Jösses amalia vad jobbigt det har varit idag, misstolka mig rätt nu för det naturligtvis så otroligt roligt också men jag är i n t e van vid att få komplemanger till höger och vänster. Ja ja bara att njuta för det lär dröja innan jag får uppleva en sån här dag igen om det någonsin händer.


Appropå rubriken, jag kommer vara i tidningen Nordsverige :) Vimmelbilder från invigningen :)


Å förresten, ni behöver inte vara orolig för hybris......jag har ramlat ner på jorden igen.....

 
 
Ingen bild

Ingeborg

21 februari 2013 22:06

Men så roligt Elisabeth! På med strumpbyxorna igen och lite glitter, för imorgon är det fredag och det kan vara värt att glädja dig och alla andrra lite extra då! Sträck på dig och trevlig helg! Kram!

Bettan

21 februari 2013 22:09

Tack Ingeborg men i morgon blir det praktiska kläder, ska iväg och ta tid. Misstänker att jag skulle göra dundersuccé om jag kom i glitter och klänning dit :)

 
Ingen bild

Ingeborg

21 februari 2013 22:21

Ha ha, nä inte så bra.....

 
Ingen bild

M

21 februari 2013 22:23

Njut och ta åt dig. De är du värd som du kämpar på med träningen.

Bettan

21 februari 2013 22:26

Fast det tror jag inte bilisterna såg:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen . Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards