This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Om sanningen ska fram....

Av Bettan - 26 oktober 2011 21:05

Är det ingen som vill förgylla mina dagar så får man hitta på något själv, så resonerade jag idag när jag fick ett galet infall. Hade strax innan pratat med en kollega som sagt att jag började tippa över för mycket åt det bittra hållet. Det hade kommit ett halvdåligt besked till kontoret och det sätter genast igång spekulationer....


Hur som helst, jag åkte iväg för att handla en lunchlåda inne på coop var det långa köer och jag var vrålhungrig. Då plötsligt vänder en gammal dam sig om och tittar på mig när hon håller på att packa upp sina varor på bandet och säger- gå före du, du är säkert hungrig och har "bara" lunch. Jag går förbi efter att tackat henne och när jag ska betala så fick jag ett infall, jag bad kassören om en trisslott. När jag betalat så tar jag lotten ger den till kvinna och säger, varsågod hoppas du vinner mycket pengar för det är du värd. Damen ser fullstädigt chockad ut, säger men inte jag....jag känner att jag ler mot henne och säger jo för att du är en omtänksam människa och sedan går jag. 


Vet ni? Det var en så underbar känsla att få ge utan att någon väntar sig det, det gav mig en sån energi. Berättade för maken när jag kom hem vad jag gjort och han förstod vad jag menade. Testa ni också någon gång, den känslan att vara spontant generös den kan jag nog leva på länge. Kan inte heller sluta fundera på vad tanten tänkte och jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att hon vann något på lotten.


Har även varit och köpt mig ett par zumbabyxor och linne idag....så nu kommer det gå som en dans allt :)

Det blev vita byxor och ett orange linne med lila rygg och linnet är tight, inget jag brukar ha men någon gång ska vara den första. 

Jag hade inte tänkt köpa zumbakläder men föll för trycket, ska iväg på zumbamarathon om några veckor och man dansar inte zumba i fyra timmar i joggingbyxor. Jo jag vet att jag är galen det behöver ni inte tala om för mig.


I måndags körde jag två pass, en vännina till mig sa under andra passet när det var en låt som vi är "duktiga" på dansen tilljust den låten. - Ska vi gå fram och köra låten tillsammans med "magistern"( vi har i flera veckor fått fina kommentarer för att vi alltid står längst bak på klasserna) och jag min galning sa ja.

Vi sprang fram och började dansa men vad gör Sidi då jo gå längst bak och då försvann allt självförtroende och alla steg. Så går det när man får hybris och det var ingen liten klass jag lyckades skämma ut mig för, 100 personer .... det ni!


Så där ja, nu har ni hört sanningen om hur duktig jag är att dansa zumba men jag tänker fortsätta dansa trots det,


Nu ska jag äta nygräddad ostkaka, gött!

 
 
Ingen bild

M

28 oktober 2011 18:03

Modigt av er att gå fram och de tycker säkert de deltagarna som tittade på er med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen . Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards