This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg under oktober 2011

Av Bettan - 4 oktober 2011 21:25

Igår hade jag då min dag som min man och många fler ansåg mig vara galen på. Jag dansade zumba på ena stället en timme för att åka 30 minuter i bil och där körde jag ytterligare ett pass till.  Å vet ni.....jag var inte ensam om galenskapen, vi fyra som åkte dit tillsammans och det var S U P E R K U L men oerhört jobbigt.

Konstigt nog så klev jag upp i morse utan träningsverk, undra hur det gick till för jag brukar känna i kroppen efter ett pass.


Fick även frågan igår - Vart dansade du innan du började hos oss?

Gissa om jag blev snopen, jag dansade ingenstans alls innan och det borde de väl se? Sa det till dem också.......


I kväll har jag varit till svärmor och fikat, hon fyllde år idag. Maken har också försökt lära henne betala räkningar via datorn, inte lätt att lära sig när man är 77 år och lärde sig använda en dator för drygt ett år sedan. Men jag är grymt imponerad av att hon försöker, undrar just hur villig jag är att lära mig nya tekniska saker när jag är 77 år?


I morgon ska jag åka och ......nä det får ni allt gissa :) men en sak är packa.....

Av Bettan - 2 oktober 2011 21:11

Inte helt otippat har jag varit iväg och dansat zumba idag och i morgon mina damer och herrar så ska jag göra två pass. Har jag träningsvärk nu så misstänker jag att kroppen kommer protestera hejd vilt i morgon kväll. 


Kan ju inte skryta om min smidighet eller hur graciös jag är när jag dansar, nä sannorlikt ser det ut som en staty försöker röra på sig. Inte blir det lättare av att tränaren lägger in nya moves i danserna.......idag hade han massor med nya danser- Kul jomen visst men kan inte med ord beskriva hur glad jag blir när det är en dans som jag  k a n. Hör och hämpna men det finns en dans som jag nästan kan alla stegen till MEN ändå så gör jag fel med jämna mellan rum. 


Saknar den här damen(se fotot nedan), hon kommer hem i helgen och jag är i Kroatisen......bittert-


Love you girl!

Foto: Lindas kompis i Sveg: Hanna Gillis  

Av Bettan - 2 oktober 2011 12:55

Dagens dialog här hemma mellan maken och mig ....


- Vad är det där?

- Det är potatis och purjolöksoppa

- aha det är typ soppa då?

- Ja vad trodde du annars med tanke på vad jag nyss sa?

- Att man kanske skulle äta den med korv, som potatismos.

-Hur ofta äter du soppa och korv?

-typ aldrig men tänkte bara.....


och jag undrar om han verkligen tänkte.....

Av Bettan - 1 oktober 2011 22:13

Den här kärringen har varit och köpt skidutrustning idag........vart är snön???

Galet är vad det är men vad gör man inte för sina ungar......


Nu är det ett hett bad som gäller, fötterna glöder efter att jag råkade(ooops) hamna på IKEA på hemvägen.

Råkade också hitta ett par bra skor till zumban, nu är jag redo för dubbelpasset på måndag. Tror nästan jag ska ta med dem till Kroatsien....så sköna på fötterna.


Har ätit en undbart god middag, oxfilé och en supergod hemmagjord whiskeysås...lovar det var sting i den såsen. Ett glas rött och middagen var fullbordad :)

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards