This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 11 november 2010

Av Bettan - 11 november 2010 20:43

har jag lyssnat på de här två dagarna. Det har varit forskare från Sverige och USA som berättat vitt och brett om sina resultat. 

Vissa saker häpnar man över att man överhuvudtaget forskar om. Däremot lyssnade jag på en kvinna som jobbade som forskare inom kriminologi, jäklar vilket spännande område att forska inom. Skulle jag börja om mitt liv och bli forskare, då skulle vilja forska inom det.


En annan sak som jag lärt mig dessa dagar är att jag inte är kulturell. Hade så svårt att njuta av den klassiska musiken som spelades under invigningen av forskningscentrat. Plågsamt var bara förnamnet för vad jag tyckte det var.....Inte nog med det så spelades det upp en teaterföreställning där de sprang omkring och skrek, en person kom in på styltor och bara stod där. Jag satt hela tiden och undrade varför de gallskrek och vad syftet med att han med styltorna var med?? 


Förresten..... jag gillar verkligen att det är vinter. Njöt så enormt av att gå min kvällpromenad.


Idag blev så blev mitt barnbarn en vecka gammal :)


Till sist, Grattis pappa på 80 årsdagen.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards