This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Bettan - 13 november 2010 19:02

Några av mina vänner har sagt till mig att jag som farmor kommer vara si eller så. 

Jag tror att hur man blir som farmor eller mormor osv beror på hur det sociala livet ser ut. 


Först av allt så tror jag att en farmor för det mesta kommer på andra plats, mamma är alltid mamma och därför kommer mormor nog många gånger på första plats. Tro nu inte att jag är gnällig, sarkastisk mm 


Mitt barnbarn kommer att ha många i sitt sociala nätverk runt sig och jag kommer inte att tränga mig på dem. Charlie har en farmor och "plastfarfar", farfar och "plastfarmor!, mormor och "plastmorfar", morfar.

Vi är många som kan ge hjälp och stöd, precis som hans plastfarmor skrev på facebook....." Vi är många som kommer att älska honom".


Jag bestämde jag mig för tidigt att jag kommer finnas till hands men inte tränga mig på. 

Jag kommer att finnas där om och när de behöver mig.


Jag har världens finaste son och han har valt en underbar tjej, i morgon kommer han att fira sin första farsdag. Grattis grabben!!

Av Bettan - 13 november 2010 10:31

Just nu så leker livet lite med mig.......


Jag har alltid sagt att man måste vara nere i svackorna för att uppskatta när man är på topp. Även denna gång står jag för det OCH jag vet att det kommer att ordna sig även för mig denna gång.

Tror dessutom på det som en man måste göra som när man är idrottare.....tillåta sig att bryta ihop för att sedan komma igen. 


Med det här vill jag säga att från och med nu tänker jag gräva ner mig och tillåta mig älta. Kanske det är färdigt ältat i morgon eller om någon dag men jag tänker kliva ut ur den här svackan starkare än jag var innan jag gick ner i den.




  

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards