This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Bettan - 4 augusti 2010 22:12

Har de senaste dagarna tagit semester från datorn och internet, har varit i stugan. Vi åkte dit i fredags och stannade där till idag förutom en mellanlandning här hemma.


Har inte gjort så mycket av mina dagar där i stugan utan har mest gått omkring och "polimasat" Har varit och plockat 10 L hallon som jag gjort lite sylt, det är nog första gången i mitt liv som jag kokat hallonsylt på en vedspis men den blev supergod.


En av dagarna var vi till Strömsund och där blev vi positivt överraskad. Dels över en underbar service som vi fick överallt. Sedan över att det fanns så många butiker där. Måste ärligt erkänna att vi nog gjorde av med en halv månadslön där pga en underbar service så valde vi att handla där i stället för hemma i vår stad. Bland annat så köpte maken en cykel, har funderat på det länge men aldrig kommit till skott men nu träffade vi en försäljare som ville att han skulle köpa en cykel som passade honom, han fick t.o.m ut och provcykla dem. 

Jag sa till försäljaren vilken service!! Men sa han det är ju det jag lever på.....tänk om butiksägarna i min stad skulle fatta det!!


Förresten Maggan, jag vet att du brukar läsa min blogg ibland. Vi hann inte in till dig och dricka kaffe. Valet av cykel tog längre tid än vi tänkt så vi var tvungna att åka hemöver men vi funderar på att åka tillbaka om två veckor och hyra en stuga och försöka fiska lite. Blev så sugen på att få fiska lite ädelfisk då kanske vi kan få en ny inbjudan till kaffe ;)


Har idag skjutsat mitt sto till min medryttare, hon ska få låna henne några veckor och testa på hur det är att vara hästägare. Hoppas att det går bra för hon har längtat så efter att få låna henne.


Nej nu ska jag gå ut och försöka fånga min hund som är mkt glad över att vara hemma igen, hon vill inte komma in.....men jag är hennes matte och bestämmer :D



Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards