This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Bettan - 5 augusti 2010 22:43

Började min dag med att maken och jag tog oss en cykeltur, blev ca 3 mil som vi cyklade i ett strålande solsken. Funderar faktiskt på att göra om det i morgonbitti om vädret tillåter.


Resten av dagen har ägnats åt gräsklippning och tvätt, inget roligt jobb men hellre idag än sedan när jag börjat jobba igen. Vilket jag gör på måndag, då börjar mitt liv som pendlare igen. Jag brukar aldrig gruva för att börja jobba efter semestern men det gör jag i år. Inte pga jobbet utan för att jag vet att jag ska pendla i 6 veckor, sedan är det slut med mitt liv som länsstyrelseanställd och inte minst som pendlare. Pendlingen innebär att jag måste gå och lägga mig runt nio på kvällen för att orka med att köra till jobbet och orka prestera något.


I kväll skjutsade jag Manga till Nyland så att Alex kunde rida lektion på honom. Lastningen gick jättebra och det gjorde lektionen också, Manga var så duktig. Alex är på mig att jag ska börja galoppera med honom, han gör inget säger hon men jag lovar att jag tyckte det såg otäckt ut i kväll när han rusade fram.


Är så glad att jag har Alexandra som hjälper mig med Manga, Magical Racer heter han men kallas Manga.


Nej nu är det dags för sängen så att jag orkar upp och cykla i morgon.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards