This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg under augusti 2011

Av Bettan - 11 augusti 2011 22:49

Har i några dagar varit i stugan....tillslut kom vi dit.

Men det blev inte riktigt som vi tänkt, först så rök det in något så fantastiskt så det var som London dimma inne i stuga.  Efter några tappra försök så fick vi i alla fall eld i spisen och kunde göra oss mat.


Efter middagen så skulle maken ut och starta elverket, det gick inte igång varför han skruvade ur tändstiftet och tappade ner in det i motorrummet?! Han satt och skruvade, svor och skruvade hela kvällen men fick inte ut det.....det var vårt sätt att fira bröllopsdag. Men vi åt god mat och senare på kvällen satt Linda och jag satt inne i stearinljusetslågor medans han skruvade.


Dagen efter så fick han isär elverket och vi åkte till Strömsund för att köpa tändstift och handla lite livets nödvändigheter.


Idag skulle vi såga upp vår ved men då gick motorsågen sönder så nu är vi hemma igen. Men inget ont som inte har något gott med sig, jag har plockat blåbär så nu är det blåbärsdricka på gång och inte minst är julglöggen kokt. Det finns inget som är så gott som blåbärsglögg. I morgon ska jag försöka plocka lite till så jag kan göra mera glögg. 


Har tjuvsmakat på glöggen, supergod :)

Dessutom blev det en blåbärspaj till kvällsfika, ibland är livet underbart.

Av Bettan - 8 augusti 2011 22:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Bettan - 7 augusti 2011 22:46

Borde sova men sitter och slötittar jakten på lycka med Will Smith.


Idag slog det mig att alla mina barn utom ett har flyttat hemifrån när de var 16 år, han som blev kvar längst fick jag "kasta" ut när han var 20 ;)

Alla utom han har hållit på med idrott och alla utom han har eller kommer flytta hemifrån för att börja på idrottsgymnasier.

Så det kan bli, de t är ju egentligen fantastiskt att jag har 3 av 4 som håller eller hållit på med idrott på den nivån de gör och gjorde.


I morgon ska jag upp och sy lite prydnadskuddar som Linda ska ha med sig, hann inte med det idag men har gjort blomkrukorna klara. Har även prövat ett nytt pirogrecept som äldsta dottern kom hem med. 

Att göra piroger är inte riktigt min grej, pillergöra som tar tid och jag vill att det ska gå FORT.....

Pirogerna blev rätt goda men inte lika goda som den pirog jag brukar göra i normala fall. Måste nog åka och handla ingredienser till den i morgon så vi kan äta den någon dag i veckan. Har också fått beställning på våfflor av Linda innan hon flyttar och vad gör man inte för henne.


Men se där det blev en lite uppdatering i alla fall

Av Bettan - 7 augusti 2011 10:55

ja det gör jag men har inte tid att blogga just nu.

Det är ,järn i elden inför Lindas flytt på söndag.

Mat ska lagas, kläder tvättas och jag har lovat att göra prydnaskuddar och fixa några roliga blomkrukor. Några blommar ska sättas om osv.....


Skulle behöva semester efter den här semestern.....

Av Bettan - 4 augusti 2011 21:32

i Sundsvall är så kärringen riktigt slut och börsen är tom.

Det komiska är att vi åkte dit för att ta en "ledig" dag, jo men visst, jag är mera slut efter en dag där än om jag hade jobbat efter.


Nu är det sista handlat till Linda....tror vi :) 

På vägen dit var vi in på en loppis och hittade en jättefin tv-bänk till henne, 150 spänn och det passade min börs ypperligt.


Lyckades hitta lite kläder alá tältmodell även idag till mig. Men min maken och dotter tycker inte jag ser så tjock ut i jämförelse med andra säger de, undrar just vilken drog de går på??? De verkar ju se syner eller så har de inte putsat glasögonen på riktigt länge -


I morgon blir det en liten tur in till stora staden, lilla fröken ska klippa sig och jag ska handla lite god mat och god dryck.....blev visst ägare till nya rödvinsglas idag och det vore synd att inte testa dem. Att dricka ur rätt glas är halva upplevelsen av drycken tycker jag.


Fick en så fin kommentar för min blogg och sånt gör mig så rörd och glad. 

Jag är alltid så förvånad över att någon orkar och vill läsa mitt dravel, mina tankar hit och dit. 

TACK för att ni läser, det är oerhört roligt att få era kommentarer.




  

Av Bettan - 3 augusti 2011 22:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Bettan - 2 augusti 2011 21:30

Har i kväll haft finbesök av min son, Camilla och lille Charlie.

Fast så liten är han inte längre, kryper och far fram sägs det men hemma hos mig kröp han minsann inte.


Hos mig fick han sin första glass och det blev riktigt uppskattat, han gapade ivrigt efter mer och var vi inte snabba nog så blev det ett missbelåtet ljud från honom.


Så roligt att få rå om honom en stund, händer allt för sällan att vi ses men jag vill inte att de ska känna att jag "alltid" är där hos dem. De är en familj och jag är "bara" en farmor, de ska skapa sina rutiner osv.


 

Av Bettan - 2 augusti 2011 08:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards