This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Bettan - 9 maj 2012 21:45

Vaknade med en ruggig huvudvärk i morse och att den kom var inte oväntat med tanke på allt som händer runt mig just nu. Det blev att vila och ta det lugnt, finns inte så mycket mer man kan göra förutom att äta medicinen då förståss.


Var in med maken till sjukhuset på eftermiddagen, han är ju inne på sin 11 eller 12 v som sjuk och nu var det dags för läkarbesök igen, vet inte vilket i ordningen. Förra gången fick han penicillin den här gången fick han kortison, så nu hoppas jag verkligen att han blir pigg någon gång så jag får lite gjort.

Medans han var på sjukan åkte jag och köpte mig ett par nya springskor, fick så ont i fötterna igår och när jag tänkte efter så insåg jag att de skor jag har är urgamla. Fick tag på ett par riktigt bra till kanonpris så jag slog till.

De som känner mig vet att jag har svårt att inte testa saker direkt, jag kunde naturligtvis inte låta bli att ge mig iväg på en joggingtur i kväll. 


Jag kan lova er att det var som att springa på bomull trots att stegen var tunga. Var lite orolig för skavsår men mina x-socks är fantastiska så det blev inga :)


Däremot är så besviken på att jag inte har något klipp i benen, kondisen är det inget fel på men springer med snigelfart. Har tappat 90 sek per km under vintern, trodde att jag skulle behålla lite i alla fall med zumban men där har jag bedragit mig själv rejält.

Nu ska jag springa någon vecka för att få till löptekniken sen ska jag följa ett program för att få tillbaka förmågan. I fjol sprang jag milen på 60-65 minuter nu får jag till 6,5 km på 60 minuter så skärpning krävs från min sida.

Känner mig så här

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards