This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

En ny vän

Av Bettan - 24 augusti 2010 20:23

Idag fick jag det finaste man kan få i livet, en vän. Naturligtvis har jag räknat henne som min vän men idag så gjorde hon mig så rörd med att ge mig ett childhood armband och säga att hon brukar ge bort det här till de som hon räknar som sina vänner. "Inte vem som helst får dem av mig!"

Jag säger som Gunde...jag fick stå päls! Finns det något finare man få i livet än att någon vill vara ens vän?

Det här armbandet kommer jag alltid ha kvar, bära med stolthet och säga det här har jag fått av min vän!


Av hela mitt hjärta säger jag TACK, du vet ju själv vem du är.


Har i kväll varit och hälsat på Camilla och tittat till magen. Hade köpt dem en mjuk, fodrad overall till babyn. Ville visa den för dem så att de kunde godkänna den, tror att hon gillade den. Har även köpt lite andra saker till dem men det får de när bebisen kikat fram.  Jag och Linda fick även möjlighet att lära oss några nya tecken av Camilla. Vi fick även med oss lite kort med tecken på så att vi kan öva på vardagstecken.

Börjar bli lite nyfiken på hur babyn ska se ut, flicka/pojke, mörkt eller ljust hår mm. Längtar till jag kan få snusa på h*n och få "syta" lite, tror nog att jul och nyår kommer att vara spännande i år. 


Har pratat med trygghetsstiftelsen idag och ska få träffa min coach igen innan jag blir arbetslös på riktigt. Med riktigt menar jag att jag är hemma, för jag ser mig som arbetslös redan. För mitt jobb kan jag inte kalla jobb längre, förvaring är det inte heller för då krävs det ett rum å det har jag inte. Jagar varje morgon ett rum som jag kan låna är ingen sjuk får jag stå i korridoren misstänker jag. Helt klart så känner jag mig oönskad och till besvär på jobbet nu men med god vilja så ska det nog ordna sig. 

Till sist en bild på armbandet. KÖP ett du också och ge en vän!

Det ska jag göra i alla fall och ge till en vän som har en stor plats i mitt hjärta.   

 
 
Ingen bild

M

24 augusti 2010 22:54

Vilken fin tanke bakom och allt =) Jag tror du kommer hitta ett nytt jobb snart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen . Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards