This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 21 november 2010

Salig blandning

Av Bettan - 21 november 2010 20:15

Vad vore livet om det inte var som en berg och dalbana?


Så har min helg varit, ups and downs hela tiden.


För er som är intresserad så var jag till min homeopat i lördags, fick massor med ny energi. Han lovade mig att jag skulle få leva tills jag dör......skämt å sido så sa han att bara jag fått ordning min kropp så ska jag få må som om jag var 20 igen. Visst låter det underbart?? Nu tror jag inte riktigt på det men jag skulle vara riktigt nöjd om jag slapp all värk, må bättre i min sjögrens osv. 


När vi gick igenom hur jag mår så frågar han mig hur det var med ögonen nu för tiden. Jag svara att det är väl inga problem men när jag satt där kom jag på att jag faktiskt inte behöver ta mina ögondroppar lika ofta nu. Förr fick jag ta dem 8-10 ggr per dag nu tar jag nog bara en till två ggr per dag :)

En annan sak som blivit bättre är min termostat, jag har alltid svettats som en galning. Vantrivts om det varit för varmt men nu har jag nästan blivit lite frusen av mig till makens glädje för han är en riktig frusenlort.


När jag var där så satt det en man ute och väntade på att komma in. Han berättade om att han för ett år sedan satt i rullstol, nu gick han för fullt och var ute i skogen och högg timmer....de ni!


Min maken går också till homeopaten nu, hur det går för honom får ni veta senare.


För övrigt så har jag ägnat helgen åt att baka drömmar, vörtlimpa och lussebullar så nu har julstöket börjat.


Avslutar med lite bilder från min skogspromenad idag.   Glädje språng blev det, en glad Foxterrier :)


   Alla hundar fick följa med idag


   Här är det jakt på G....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen . Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards