This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Glädje och sorg

Av Bettan - 23 november 2010 21:19

Vilken dag det varit idag. 

Blev inkallad till chefen vid 9:30, gick in och satte mig på hans kontor med en viss oro. Vi pratade om ditten och datten och sedan blev jag med jobb :) Jag kommer vid årskiftet påbörja min tjänst, dvs det jag gör idag som praktikant ..... som jag inte formellt tackat ja till ännu. Dessutom så blir jag erbjuden en lön som jag känner mig rätt nöjd med och det händer ju inte allt för ofta.


Fick sedan i uppdrag att beställa en ny dator till mig och lite andra grejor, så på detta sätt har jag tackat ja när jag gjorde min beställning. 

Sa sedan till min chef att nu åker jag ner på AF och pratar med min handläggare. Där gick jag fram till henne och sa att jag ville göra slut med henne :) Jag har världens bästa handläggare där så på det viset kommer det bli tråkigt att tappa henne.


Har tagit ledigt halva torsdagen för då ska jag åka ner och hälsa på mitt barnbarn och Camilla. Lillprinsen växer och börjar bli en riktigt stor grabb nu, 1720 gr. Camilla hade fått bada honom för någon dag sedan och han hade gillat det, lillplutten :)


Har även varit och köpt några rullar tapeter idag, ska tapetsera om i köket. Det behövs verkligen efter att jag målat om spiskåpan. I morgon ska jag riva de gamla tapeterna och sätta upp de nya. Känns lite jobbigt att behöva göra detta nu strax innan jul men det kommer nog att bli bra bara jag kommer igång. Å andra sidan så blir det riktigt renstädat i köket innan jul i alla fall, inget ont som inte har något gott med sig :)


Har en vän som jag är orolig för, hoppas h*n förstår att jag bryr mig jättemycket men inte har klurat ut hur jag ska agera. Det är svårt att veta vad man ska göra när det handlar om beroende, valet att sluta finns det bara en som kan ta.

Samtidigt som jag har stor förståelse så kan jag också känna en bitterhet över alla lögner. Men som tur är så är jag inte bitter så värst länge :) och om du läser det här så ska du veta att jag kommer att stötta dig om du vill. 


Mitt hemliga projekt löper på rätt bra för tillfället, vem vet det kanske lyckas också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen . Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards