This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Bettan - 5 juli 2011 21:46

Det finns inget som jag ogillar som att ha projekt oavslutade och i 18 år  har jag haft ett som jäckat mig. 

För 19 år sedan började jag ta jägarexamen men precis när jag gått den några gånger så fick jag veta att jag var gravid. Jag gjorde de teoretiska proven för den dag vi skulle skjuta upp så fick jag en son. 


Efter det så var jag iväg och sköt som övning någon enstaka gång men kom mig inte för att göra proven. 

De senaste åren har provledaren varit på mig varje gång vi möts på våra skidskytte tävlingar och påmint mig om att det är dag att avsluta min examen. 


I vårast lovade jag att i sommar skulle jag göra det, idag ringde han..... - Hej det är I, i kväll är det dags. Det vara bara att ge sig iväg, jösses så nervös jag var. Jag skakade så att skotten hoppade ur när jag laddade bössan. Sköt en "provserie", låg bra på löpande älg men låg på stilla stående sköt jag under. Nör jag fick veta det så visste jag exakt vad jag skulle göra, naturligtvis så klickade bössan serie så det sket sig totalt men de tre näst kommande så satt skotten där.

 Å då var högvilten klar, på måndag kl 18 så ska jag göra resterande prov.


Klarar jag det, ja då får jag väl börja leta mig ett jaktlag. Undra just om det finns något jaktlag som vill ha en gammalkärring???

En sak är säkert, det var skitkul att skjuta på tavlan men jag har svårt att föreställa mig att jag klarar av att skjuta ett djur. Å andra sidan hade jag svårt att föreställa mig att jag skulle skjuta på tavla idag också och får jag säga det själv så gjorde jag det förbannat bra .......


Jag före provet......




Men annars är jag rätt stolt över mig själv och min insats idag


Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards