This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 28 juli 2011

Av Bettan - 28 juli 2011 20:59

Idag har jag ridit lektion med min häst, det sker inte så ofta nu för tiden. Har helt enkelt inte de pengarna då man har ungar och deras idrott som kostar pengar. 


Men oj så kul det var, det är inte rumsrent i Sverige att säga att man är duktig men idag tänker jag skita i det och sägar att jag var duktig:)


Framför allt har min ångest sedan jag åkte av försvunnit, det har verkligen inte varit en lätt resa från att ta mig tillbaka. Men idag kändes det som om jag var på väg i alla fall. 


Fick inte allt för många kommentarer av tränaren om att justera min kropp och man ska ju glädjas åt det lilla.

Nu var det inte bara jag som var duktig utan även min hästkrake skötte sig och var snäll med mig. 


Har lite smått börjat fundera på om jag ska ge mig på att galoppera lite men där jag inte riktigt än, hjärnspökena kommer direkt då. Jag vet att om jag bara kommer över det då kommer allt annat att gå så mycket lättare också sedan. 

Har i alla fall bestämt mig för att ta några lektioner framöver för att komma igång riktigt med ridningen igen. För var gång som jag kommer upp på honom nu så blir det bara roligare och roligare. Vore så roligt om jag skulle kunna rida utan att vara rädd och har trevligt tillsammans med min underbara häst.


Det konstiga är att jag redan håller på att få träningsvärk i ryggen, tyder på att den delen av min kropp inte är tränad misstänker jag.

Tack Pernilla för en rolig lektion och för att du står ut med en livrädd kärring :)





 

Av Bettan - 28 juli 2011 12:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards