This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Bettan - 18 juli 2011 21:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Bettan - 18 juli 2011 17:41

   Maken på väg ut på myren


                    Svärmor med händerna fulla av hjortron


   Gubben på myren



   Resultatet efter första vändan i skogen, 24 liter


   Hjortronsylt  Made by me :) och 15 liter ligger i frysen, de ska vi äta upp i vinter som efterrätt. 

Av Bettan - 18 juli 2011 11:54

Det sjunger Dileva och efter en träff med två gamla bekanta så rullar den texten i mitt huvud.


Jag sprang in på affären medans min bil var på verkstan för att undersöka vad som var fel, fick ett felmeddelande på den när jag körde till Sveg. Jag gjorde som strutsen och stack huvudet i sanden då och körde dit och hem. Nu ska jag dit om tre veckor igen och ev dra en husvagn och då vågar jag inte chansa.


Tillbaka till mitt affärsbesök, träffade en gammal kollega och det första hon säger är: Men gud så tjock du blivit! Du som alltid brukade vara så smal !(Hon har alltid varit sådan min vän Maggan) Kunde bara hålla med, för med tanke på att senast vi såg varandra var för 20 år sedan. För övrigt en pigg och veril dam på 81 år. Vi pratade om ditten och datten och tårarna rann på henne när jag gav henne en avskedskram.

Love you lady   trots din brutala ärligthet.


En stund därpå möter jag en man som varit sambo med en av våra föredetta grannar. Han ser så frågande ut när jag hälsar på honom så jag frågar känner du inte igen mig?

Han utbrister då, nä det gjorde jag inte för du har blivit så smal......


Ja vem ska man tro på?

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards