This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 29 juli 2011

Av Bettan - 29 juli 2011 21:34

Japp de é jag i alla fall vet min häst det nu. Jo mina vänner nu kommer ytterligare ett häst inlägg.....läs eller gå vidare till nästa blogg ;)


Stärkt av min lektion igår så tänkte jag att jag skulle ta tag i en de där demonerna jag har i skallen. Jag har sedan jag började rida min Manga haft svårt för att ge min ut i skogen, känner mig så trygg i paddocken.  En falsk trygghet....jo jag vet:)


Men i kväll bestämde jag mig för nu när han hade fått nya dojor så skulle vi ut i skogen på en lång tur och nog blev den lång alltid men inte på det sätt jag tänkt mig.

Stärkt av gårdagens lektion var jag fulladdad med självförtroende och jag hade intalat mig att det här skulle jag fixa.


Direkt när vi skulle ge oss i från gården började han trilskas, kastade sig ner i ett dike och skulle inte gå iväg. Men i väg kom vi tillslut men det var inte mycket fart i honom inte, väl uppe i skogen började vi trava men lika snabbt var jag nere i ett dike med honom igen......så höll vi på flera gånger. Men det han inte visste var att han hade valt fel dag för att bråka med mig,hade det varit för ett par veckor sedan hade jag ställt undan honom för alltid och sålt honom. Men nu var ju som sagt självförtroendet upppumpat till max. Det han dessutom inte vet är att hans företrädare på gården hade gjort det här med mig mååååånga gånger, så jag kan dikesridning med hästar :)

När jag red honom så hörde jag en text rad i mitt huvud, "Jag e starkare än du" för det var så jag kände mig.


När jag vände om för att gå hem, då bestämde sig han för att han inte skulle hem. Har aldrig ridit en häst som inte har bråttom hem igen???


Hur som helst, 

JAG vann över både hästen och mina demoner så just idag e jag stark!


Nu ska jag vila ryggen för den är så ond efter gårdagens lektion och inte blev den bättre av kvällens äventyr.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards