This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Bettan - 1 januari 2013 21:13

jag gav inga nyårslöften i år utan mitt löfte till mig själv gav i höstas. Då lovade jag mig att börja ta hand om mig själv och det har jag påbörjat.


Jag lovade att ge mig själv den chans jag velat ge mig själv så många år men inte kunnat ge mig. Jag ska träna minst tre ggr i veckan och då på ett målmedvetet sätt.  Jag har satt upp ett mål, ett smart mål :) 

Dvs

  • Specifikt - inte i kg utan jag vet precis hur jag ska MÅ när jag nått målet å för all del se ut :)
  • Mätbart - Inte heller detta i första hand i kg men naturligtvis finns även ett sånt mål 
  • Accepterat - japp, har accepterat att det inte kommer bli lätt
  • Realistiskt- absolut med tanke på min tidsplan
  • Tidssatt - helt klart tidsatt och jag har gått om tid på mig men tro inte att jag tänker delge er den

är man projektledare så är man.....


Nu är det bara att ta tag i delmål två i projektet och jag längtar efter att ta tag i det.


Hörde förresten något "galet" igår när jag var på systemet för att handla en flaska vin till vår nyårsmiddag. Jag gick bredvid ett par där inne som såg rätt slitna ut, mannen frågade kvinnan vad de skulle köpa för bubbel till 12-slaget och kvinnan svarar - Köp något billigt skit för vid den tiden är vi kanon så vi kommer inte märka vad vi dricker....... gissa om jag blev paff när jag hörde det.

Fast jag tror det, när jag åkte genom stan kom de och gick med tre systemkassar i var sin hand. 12 kassar!!! och jag hoppas två saker, att det var öl i kassarna och inte sprit. Sist men inte minst önskar jag att det I N T E fanns barn hos det här paret igår kväll.



Förresten är det en riktig sjukstuga här hemma men några är i alla fall på bättringsvägen.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards