This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Bettan - 5 januari 2013 22:02

Japp det blev det, julen har åkt ut ur huset för det första.


När det var gjort tog jag min första promenad efter att förkylningen invaderade min kropp, så skönt att få röra på fetarslet igen.

Har även hunnit slö tittat på lite skidskytte och skidåkning, varit nervös för sonens skull för att sedan må dåligt över att han blev så besviken över sin prestation. Så svårt när man vet vad de vill och själv sätter upp för stora förväntningar på sig själv. Är det någon gång jag verkligen skulle kunna curla för dem så är det när de bli ledsna, då skulle jag vilja ta hand om deras "sorg" fast ska jag vara ärlig så är det nog mig det gör mest ont i ändå. 


Efter att ha haft besök av äldsta dottern och hennes sambo så kände jag ett krypande behov av att få köra mitt styrkeprogram. Försökte övertyga mig själv länge om att jag borde nog vänta en dag till innan jag körde igång men misslyckades totalt. Så nu har jag gjort mina rumplyft på pilatesbollen, utfall och ryggdrag med skivstången, den jävulska dynamiska plankan, jorden runt med hantel, armhävningar och mina två magövningar som gör att jag vill kräkas innan de är gjorda men nu är jag en lycklig kvinna. Måtte bara inte förkylningen kommma tillbaka nu...


Har under hela julledigheten klarat av att hålla vikten men när jag blev förkyld så har jag troligen lagt på mig lite igen. Misstänker att det är alla halstabletter jag ätit, har inte klivit på vågen för jag vill inte göra så att jag lurar mig till att tycka att jag misslyckats, det har jag inte utan jag har faktiskt varit sjuk!


Nu blir det sängen, ska upp i morgon och rådda i det sista innan jag åker mot lyan igen och då börjar mina träningsveckor igen :)

Av Bettan - 5 januari 2013 08:44

God morgon, kul att så många av mina läsare verkar vara kvar trots mitt långa blogguppehåll. Det har på sätt och vis varit självvalt då jag inte haft något internet i lägenheten. Men nu har jag det, fick min dång igår och har installerat den på datorn så nu blir det synd om er. Det kan ju faktiskt bli så att jag bloggar lite mer än under hösten.


Idag så ska jag plocka undan julen, inte för att det är ett måste för att alla andra gör det utan för att jag i morgon åker till lägenheten igen. Tycker det har blivit en hets med att vara först att dricka den första glöggen, göra advent och jul först. Sedan när julafton är tävlingen igång igen om vem som hinner först med att kasta ut julen så min undran är om dessa människor över huvudtaget hinner njuta av julen och friden som den är tänkt att sprida.


Idag ska sonen tävla, jag känner mig lite nervös för hans skull. Jag vet vad han vill men i år är det nog rätt svårt att nå dit men som man säger, det är inte över förrän den tjocka damen sjunger.


Ta nu tillvara på de sista lediga dagarna innan årets nya jobbar veckar börjar på måndag, det tänker jag göra när julen är undan plockad för då ska jag ge mig ut på en promenad!

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards