This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Bettan - 24 mars 2010 20:59

Idag hände det igen att en man var tvungen att använda sig av sitt manliga sätt för att försöka få sin vilja igenom. Mannen är "viktig" på min arbetsplats(eller har varit iaf)och idag förstod han att hans vilja inte skulle gå igenom, vad gör man då som man av den gamla skolan? Jo man stormar in på kontoret mitt, slår näven i bordet gormar och skriker att det är fördjävligt, vet dom inte vad dom gör....Nu kommer det gå åt helvetet osv.....

Jag blir så förvånad att någon kan tro att man får som man vill om man agerar som en treåring. När jag satt där så kände jag hur skrattet bubblade, hela situationen var så komisk.

Fortsättning lär följa i sakfrågan, troligen inte lika komisk som idag men den dagen den sorgen.


Pratade med en vän idag om våra rädslor, för ofta tror vi att ingen annan upplever, är rädd för just det jag är. Men vågar man bara säga att jag är rädd för att t.ex åka hiss, orolig för att flyga ensam mm så kommer man snart inse att man inte är ensam om den känslan. Jag tror att mycket handlar om rädslan för att inte ha kontroll över situationen, i alla fall är det så för mig. Men även mycket rädsla för att göra bort mig, att det ska synas att jag inte kan, inte har kontroll mm. Ju äldre jag blivit desto enklare har det blivit att säga att det här gör mig osäker, otrygg mm. Dessutom när det är sagt är det så skönt.


Sitter just nu och lyssnar på min hund som "pratar" för fullt med mig, ´hon är så sällskapssjuk nu för tiden och har blivit en riktig knähund. Hon brukar inte vilja sitta i knä men nu vill hon göra det hela tiden. Så nu ska jag sluta och vara lite social med henne.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards