This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Bettan - 6 november 2011 20:15

Jaha då har det gått en helg igen,undra vart den tog vägen?

Tanken var att jag skulle skjutsa Linda till Sveg igår och stanna där till idag alt måndag morgon men saker och ting blir inte som jag planerat.

Hade beställt en grej till bilen, som bara skulle vara att byta ut eftersom jag hade alla tänkbara nr som överensstämde. Det vara "bara" två av tio som behövde skicka bilen till verkstad, vad tror ni jag hade??? Det räckte inte med att jag köpt en stålbit för 5000 utan nu måste jag in på verkstaden med den. Det var den julen det, så himla kul att barnens julklappspengarna snart sitter under huven på min bil.


Med det som beslutsunderlag så blev det en tur och retur resa till Östersund, med hjärtat i halsgropen för jag var livrädd att bilen skulle stanna. Det hade gjort mindre om den stannat på vägen hem för Linda skulle med en buss för att kunna ta sig till skolan. Nu gick den hem men kan inte påstå att den gick bra, fick stanna ett par gånger och slå av bilen för att få bort felmeddelandet en stund. Började resan med ett felmeddelande och hade fem när jag kom hem, måtte jag nu inte kört sönder den mer än nödvändigt.


Har gjort en underbart god gryta idag av högrev, hade en tanke vad den skulle innehålla när jag började laga den men tänkte att det inte funkade. Googlade efter recept och det verkade som om det fanns olika recept som hade lite av mina ingredienser fast inte alla i samma recept så jag gjorde den gryta jag tänkt mig. Som sagt den blev super god och vi tog ett glas rött till middagen trots att det är söndag, för det var jag värd.....hade ju dansat zumba :) I dag fick jag stå i fred längst bak, de har väl insett att de skrämmer bort deltagarna om de kallar fram mig.


Hur som helst är det rätt skönt med söndags kvällar men idag så önskade jag verkligen inte det blev måndag i morgon, i morgon kommer cheferna.....Är orolig för att jag tappar jobbet i morgon men det vet ni ju om redan.

Men innan dess så ska jag fortsätta njuta av en skön söndag.

Av Bettan - 6 november 2011 10:42

Idag bombarderar jag er med bilder.

Här kommer lite bilder på vårt odjur,Tarzan, vem har sagt att man bara kan sova i en kattkorg och att man som katt måste kura ihop sig?


En sekund för sen med kameran, han låg och sov i min degbunke som jag har för att baka tunnbröd???



Alla sätt är bra utom de dåliga!


   

Bästa kompisarna sover tillsammans, finns det hjärterum finns det stjärterum.




 

True love!



 

Som den kung han är....

Av Bettan - 6 november 2011 10:12

Hade tänkt bjuda på lite före och efter bilder från mitt renoveringsprojekt men jag har på något sätt lyckats kassera före bilderna och nu när jag fotar så ser det ut som om det bara är luftbubblor på väggen. Spaljen gör skuggor som ser ut som luftbubblor. 


Hur som helst, innan var det super mörk furutrapp och mörk blåa tapeter alá 80 tal. Nu är det som ni ser vitt och bruna steg.

Väggen är nu väv som jag målat i champaniefärg fast jag tycker den är mera gul. Har satt lite väggord på väggen, lyckades inte hitta bara i latin så jag valde dammtussar under sängen också. Dels för att man garanterat hittar dammtussar hos mig och att man är på väg upp till sovrummen om man går upp för trappen.


Som ni ser så är jag ingen riktig hantverkare utan hemma pulare, det finns tyvärr lite bubblor i väven men det mesta är som sagt skuggor från spaljen. 




                    

Av Bettan - 6 november 2011 09:37

 

Presenter i all ära, det är snörena som är kul.....


 

....och pappret......


 

.....och inte minst kartongen.....





Fast det var rätt kul med besök av min farbror och hans tjej som jag nästan aldrig träffar.



Faster Linda var hemma från Sveg också men ingen av oss ville egentligen vara med på bild 

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards