This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Full fart hela dagen

Av Bettan - 20 mars 2010 20:03

Idag känns det som om det gått i hundra knyck. Började en tidig morgon, när jag läste tidningen hittade jag en tackbox. Maken ringde och kollade om den fanns kvar och vi slog till och köpte den. Vid 10-tiden var vi på vintermarknaden, gick runt och köpte med oss lite potatis hem. In en snabbis på granngården och handla ett nytt halsband till min hund. Handlade lite mat och snabbt i väg för att hämta takboxen.

Vid 12.30 var vi hemma igen och beslutade oss för att åka till stugan och börja riva ut vår vedspis. Den vi har nu ryker in så enormt, nu ska den ut och in med en ny.

Håller nu tummarna för att det ska bli bättre, J ska ev åka dit nästa helg och ta bort tegelstenarna så att vi kan sätta in den nya.  J´s pappa har byggt stugan och även då murat in spisen. Under hela han livs tid var han aldrig känd för att göra något ordentligt, han skulle alltid göra det klart sen. Men nu vet vi att han gjort något ordentligt, spisen satt som berg. Vi slog och slog innan vi fick loss den.


Direkt efter att vi varit i stugan åkte vi till min svärmor och fick en god middag där. Jag fick även min födelsedags present av henne. I veckan började hon en datautbildning för Sr, så vi fick hjälpa henne lite med hennes läxa. Tycker det är så kul och lite sött att hon vill lära sig använda IT men just nu är det mest bara rörigt för henne.Men vem minns inte när man satte sig första gången vid en dator och musen inte gick dit man vill, minns hur rädd jag var för att ha sönder något   

Pratade med barnen idag och det hade gått bra för dem. L hade blivit 9:a av 18, hon var så nöjd och det ska hon vara med tanke på att hon inte kunnat träna eller tävla något i vinter. Hon har varit sjuk mest hela vintern. R hade skjutit sin första 0 på stå så kul, tyvärr så hade han fått 4 bom i första skjutningen och var besviken. Men även han har varit sjuk mest hela vintern och ska vara nöjd tycker jag. Första nollan på stå skyttet ska firas när han kommer hem igen. I morgon är det staffet och det såg de fram emot, så håll tummarna för dem.

  

Nu ska jag bara sitta och ta det lugnt framför tvn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen . Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards