This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Rullat tummarna i en spisbutik

Av Bettan - 27 mars 2010 21:28

Aldrig har jag varit med om sådan rusningstrafik som idag i lilla Lökom. J och jag åkte dit i morse för att titta på en braskamin, vi ska byta ut vår fina och gamla vedspis i köket. J hade sett att det var utförsäljning så vi beslutade oss för att åka i väg. Redan när vi kom dit så var det fullt på parkeringen av bilar, vi gick in och det var knökat med folk. Mitt i all denna kaos av folk som trängdes sprang EN yr försäljare som försökte hjälpa ALLA på en och samma gång?!


Nu blev det ingen braskamin för oss utan vi köpte en ny vedspis men en modernare variant en med mera effekt. Eftersom jag åker bort i morgon så ville vi få med oss den hem när vi beslutat oss för den, vilket var omöjligt för försäljaren hade inte tid att ta betalt. När vi skulle åka därifrån så var vi inparkerade, efter en timmes väntan på att bilarna som parkerat in oss skulle åka så insåg vi att han snart skulle stänga så vi beslutade oss för att invänta det och ta hem vår spis.

Den sista timmen innan vi kunde lasta och åka satt J mest och suckade, sa till honom att han inte skulle misströsta för nu fick han ju en heldag tillsammans med mig....om än i en spisaffär:)


Nu är den gamla spisen utburen och ska läggas ut på blocket, J håller på att förbereda för den nya. En massa som ska knackas bort av muren men det verkar han göra med glädje.


Ja ja vad är en dag på slottet när man kan få en dag i en spisaffär?

Lite bilder på gamla spisen, hur det ser ut just nu och hur nya spisen ser ut.     

     


 
 
Ingen bild

Madde

27 mars 2010 22:54

haha de var så kul att läsa:) tack för att du delgav mig denna spis historia.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen . Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards