This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 25 december 2010

Av Bettan - 25 december 2010 22:10

Var ute och joggade idag och redan nu börjar jag känna av träningsvärken. Hade egentligen tänkt åka skidor men hade fullt upp med att skjutsa och hämta dem som tränar på heltid så det fick bli en joggingtur i stället. Lyckades springa med mycket, mycket tunga steg i 8 km,har inte joggat på ett par månader nu när ryggen inte varit som den ska. Å förresten vem orkar springa när man är ett fetto?? 


När jag kom in så frös jag enormt, tappade upp ett bad och tog en av badbomberna jag fått i julklapp. la mig ner och vaknade en halvtimme senare att jag höll på att dränka mig själv.....Brukar inte somna i badet men var nog så trött idag.


Är nu super mätt, har ätit lite för mycket i kväll och det straffar sig. Har nu rejält ont i magen, rätt åt mig :)


Av Bettan - 25 december 2010 09:56

glimma......

Jo lite bling blev det i till familjen men oj vad mycket papper och kartonger som blir över. 


Det är svårt det där med att ge julklappar, alltid är det någon som blir besviken. Så svårt att göra alla glada, svårast är det att göra de "vuxna" barnen glada. De tjänar egna pengar och kan köpa sig det de vill ha så man få gissa sig till vad de vill ha. Sedan är det ju så att de som bor kvar hemma inte tjänar en spänn och behöver mera saker, naturligt att de får mera då tycker jag i alla fall men det kanske inte upplev så av andra.  


Tror dock att de flesta inblandade blev nöjda med vad de fick, det är så roligt att se den spontana glädjen när de öppnar paketen och ser att de fått något som de inte förväntat sig att få.

I år hade jag fått massor med paket, måste ha varit rejält snäll i år. Fick en ny fin klocka som jag önskat mig, två halsband, en fin fruktkorg och spagrejor, sängkläder mm.


Idag blir det nog en lugn dag, har inget planerat. Ingen ska komma på besök vad jag vet så en liten promenad blir det nog. Sedan ska jag testa spagrejorna jag fått, njuta och vila kropp och själ. 


Idag så fortsätter kampen mot vikten, igår var en unnardag men åt ändå inte så mycket. Lite sill,lax och ägg, drack däremot lite glögg och unnade mig en kaka, lite godis och kanderade mandel. Det var faktiskt allt som jag åt på hela middagen och kvällen. 


God fortsättning alla läsare!

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards