This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 26 december 2010

Av Bettan - 26 december 2010 18:41

För en vecka sedan gjorde maken illa sig i ryggen och det rejält. Han har de senaste dagarna inte kunnat röra sig utan smärta, sovit dåligt. Idag så var han tvungen att åka in på sjukan igen för att få mera medicin. Röntgenbilderna han fick ta förra veckan visar på kotkompression eller diskbråk.....bara att välja mellan pest eller kolera med andra ord. En tråkigt jul för honom men å andra sidan kunde den varit värre så det gäller inte att klaga allt för mycket.


Hade tänkt åka skidor idag men det hann bli snöyra innan jag kom till skott med att börja röra på döfläsket. Fick bli en halvlång promenad i stället, skönt även det och kanske lika bra att låta "gammbena" vila lite efter joggingturen igår.


Satt idag och funderade på vad vi ska göra till nyår, har faktiskt ingen aning. Skulle vara trevligt om vi blev bortbjudna på en rolig fest, skulle behöva lite glamor i livet just nu. Men antagligen blir man sittandes framför tvn och ugglar på alla program som man sett förrut....


Har kommit på en nackdel med att ha gått ner lite i vikt, fryser så in i bomben. Men ska inte klaga för förr svettades jag som en gris...... meningen var ju att homeopaten skulle fixa till termostaten på den här kärringen å det verkar han gjort.

Snart, snart ska jag leva livet....igen, måste bara få lite mer ordning på min kropp.

Som jag lite fräckt sa till homeopaten när jag var där första gången. "Någonstans under lagret med fett och bakom all trötthet så finns det en pigg kärring som vill kliva fram......å vem vet hon kanske är snygg också". Tyvärr kunde han inte lova mig att jag skulle bli snygg.....

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards