This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Bettan - 5 december 2011 19:57

Men jösses nu har det gått länge sedan jag skrev här, dessutom smög det in ett D i jäkelskap som nu korregerat.


Har i helgen varit och jobbat på världscupen i skidskytte, lite bättre väder där i år än i fjol. I fjol höll jag evigt på att frysa ihjäl - 24 som mest och 4-5 lager kläder under täckdressen. I år räckte det att ha en långkalsong och täckkläderna. Jag till och med frös när  låg och sov då så jag fick ha fleecekläder på under täcket. 


I lördags bakade jag mest hela dagen och sedan fylldes huset med alla mina barn så himla mysigt. Jenny, Linda och Charlie satt på golvet och lekte samtidigt som brudarna lärde sig massor med tecken av Camilla, jag lärde mig några också.

Fick förresten en beställning på att baka julkakor till en kompis, har gjort två sorter men ska göra någon fler i veckan.


Måste bara få tillbaka lite energi för nu är jag så enormt sjukligt trött. Har ringt till min homeopat idag för jag har fått så mycket konstiga symptom efter att jag var hos honom sist. Trötthet som inte går av för hackor, rusande puls, en dov konstig värk i magen och magen har blåst upp sig så jag ser gravid ut. Hela kroppen har svullnat upp, känner mig som en sprickfärdig vattenfylld ballong.

Har fått lite råd av honom och har jag inte blivit bättre till på torsdag så vill han träffa mig igen, börjar bli less nu.....rikigt less på att inte få må bra.


Aja ska sluta gnälla nu eller förresten lite till blir det nog, ska på julbord med jobbet på lördag och jag  har inget som jag kommer i. Har ingen lust att köpa en "festblåsa" i tältstorlek.......piss, pissigt värre är livet just nu.

Varför ska min kropp alltid kämpa emot mig? Jag rör mig och äter hyfsat bra och ändå ska den djävlas med mig?


Funderar skarpt på att inte åka på julbordet men ett under kan ju ske innan lördag.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards