This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 10 december 2011

Av Bettan - 10 december 2011 20:36

Då kom vintern äntligen till oss och det gjorde den med dunder och brak-Tror att det som mest innan det började regna hade kanske 30 cm snö. I och med att det började regna så kom strömavbrottet som en brev på posten( ni vet det som var innan mailens tid)

Jag har aldrig varit utan ström så länge som den här gången, från strax före kl 17 igår till idag vid 15 tiden. Vilken tur att vi har vedspisen, där har vi eldat och lagat mat det här dygnet. I morse slog vi igång elverket så att vi kunde ladda mobilerna och se på skidskyttet. 

Maten i kylskåpet åkte ut på altanen och så passade jag på att städa kylskåpet, till och med skurade det med citron så det skulle lukta så där fräscht som tanterna på rent hus säger.


Meningen var att jag skulle ha varit på julbord i kväll men det ställde vi in i början på veckan för Linda skulle komma hem och tävla i Östersund i helgen. Hon tävlade igår och kom hem och hade ont i halsen, mitt julbordsfirande slutade med att jag nu är barnvakt till ett liten charmgosse. Det bästa med att jag inte kom iväg på julbordet är att jag behövde inte fundera på vad jag skulle ha på mig.


Har nu varit blivit piggare och det är efterlängtat, jag till och med kände mig lite glad idag när jag var ute och gick idag. Mohombi i lurarna, snö i naturen och en spirande känsla i kroppen då kände jag lite glädje, jag är på väg tillbaka :) Det är nog tre veckor sedan jag var ute och rörde på mig sist och det av den enkla anledningen att jag inte haft energi eller mått så bra. I morgon ska jag nog gå zumba, å som jag saknat det men inte orkat gå på. 


Tror ingen kan förstå hur slut jag varit, tänkte ett tag att jag kommer inte överleva.....så slut har jag varit!

MEN nu är det Ö V E R ! ! ! 

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards