This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 8 december 2011

Av Bettan - 8 december 2011 23:11

Tilltro till livet, har pratat med homepaten idag och jag ska byta medicin.

Om jag har förstått homeopati rätt så får man ett "gift" som ska trigga igång läkandet. Man skulle kunna likna det med att man är allergisk mot äpplen och man får varje dag en liten, liten dos med äppelallergener och då ska kroppen reagera med att vilja läka.


När jag var hos homeopaten sist så bytte han medicin och den är inte rätt för mig. Det är den som har gjort mig så sjukt trött, uppblåst och alla andra konstiga problem jag haft. 

Jag tror(med betoning på tror) att jag under den här månaden blivit "förgiftad" av den medicin jag nu tar. Jag ska nu inte ta den jag har mera utan vänta på att en ny kommer. Egentligen ville han träffa mig igen men vi ska se om jag blir piggare av denna kur. 

Det är som jag sa till honom - För en kvinna i min ålder är det absolut fel tid att bli "däckad" på just nu.


Nu hoppas jag på att bli pigg och framför allt få bort mitt magonta, har haft en sån enorm magvärk. Magen har varit så ond att jag knappt klarat av att byxorna tagit på magen. 


Till er alla som uttryckt oro för att jag är på väg att bli utbränd, jag lovar att om jag inte mår bättre om en månad så ska jag ta kontakt med vanliga sjukvården för en undersökning för ev utbrändhet.


Nä nu ska jag krypa ner i sängen och hoppas på att jag kommer upp i morgon, veckans sista arbetsdag står på agendan. 

Kanske får jag njuta av att jag har Linda hemma några timmar i helgen men just i morgon kommer vi gå om varandra. Hon åker till Östersund för tävla årets första tävling i år men i en mycket tuff klass D17-22, hon kommer t.ex tävla mot Jenny Jonsson i landslaget. Robban ska också dit och tävla, han kör dem dit och det är inför morgondagens snöoväder lite oroligt men jag måste tro att han kör med förstånd.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards