This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Bettan - 12 december 2011 21:22

Njuter av all snö som fallit de senaste dygnen och längtar så enormt efter att få sätta på mig skidorna och åka en tur. Det kommer med all säkerhet inte gå lätt med tanke på hur dåligt jag mått den senaste tiden. Märkte det i kväll när  maken och jag var ute pulsade i snön att orken inte är på plats ännu. Anledningen till att vi pulsade i snön var att hundarna behövde få en promenad och vägen var oskottad, snöpulsning är superjobbigt om du inte vet det redan;)


Höll på "fjompa" mig på fejjan idag( ifs inget ovanligt) men det här slamset fick mig att drömma mig bort för en stund. När jag gjorde det så tänkte jag - Men varför inte, skulle ett sånt galet erbjudande komma i verkligheten så skulle jag nog ha sagt JA!!!

Men nu var det bara ett "fjomp" men det gav mig sån energi och glädje ändå bara av att drömma mig bort. 


Har ju tidigare berättat att jag börjat leta mig efter ett nytt jobb pga att vi fått en tidfrist av min nuvarande arbetsgivare. För en tid sedan skrev jag också att jag hade en hemlighet, jag ska på en intervju. Tyvärr måste jag då flytta för jobbet ligger i Stockholm. 

Att flytta dit gör man inte bara så där, det gäller att hitta en bostad och inte minst få en lön som gör det värt att flytta dit. 

Det kommer också innebära att jag får ge upp allt liv här hemma, zumban och mina vänner, djuren och inte minst att få träffa Charlie mm. Jag kommer inte heller kunna hjälpa till med allt det praktiska här hemma. Ska jag vara ärlig så är det inget jag vill göra, flytta allstå men för att det ska fungera med två barn uthyrda så är a-kassa inte ett realistiskt alternativ.


Aja, nu är denna intervju förrän i januari så det kan ju dyka upp flera spännande jobb och det hade ju inte gjort något om de råkade finnas i närområdet.


Hade egentligen tänkt lägga in lite kort från igår på Charlie men jag insåg hur stökigt det var hemma hos mig och det syntes på korten så nu får det vara. 

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards