This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Bettan - 10 mars 2012 20:17

Har ägnat dagen åt att rensa och städa här hemma, något som verkligen behövdes. Dammråttor stora som tigrar har smugit omkring i mitt hus och lurpassat på mig. Lite lömska har det varit för de ha bara kommit fram och visat upp sig lite hånfullt när solen tittat fram men när solen försvinner så gömmer de sig, så bra att man nästan kunnat tro att de inte finns där alls.

Men idag har de åkt ut, tyvärr inte för gått men för en stund i alla fall. Har bara sovrummet att städa kvar men det tar jag en kväll i veckan, måste få ner gardinerna som hängt där sedan i jul.....för det är ju vår ute nu, skämmes på mig.


Nu i kväll har jag varit ute och sprungit, så himla skönt. Man hinner tänka och rensa tankarna när man är ute och springer. Har lite som jag måste fundera på nu,finns lite beslut som måste tas. De besluten måste jag fatta på bra grunder och jag får inte fatta fel beslut pga feghet. 

Det roliga i den här "kråksången" är att spåtanten som jag var till i fjol förutspådde detta och jag när jag sprang i dag så hörde jag hennes röst i mitt huvud hur hon sa - feghet kan få dig att tacka nej men vågar du så kommer du plocka ner himlen till dina fötter. 

Nu är då frågan, ska jag våga.......


Har också ägnat många tankar till Ted Almgren sedan hans sträcka på stafetten igår. Jag har tyckt så synd om honom och undrat hur de tänkte när de satte honom på första sträckan. Om jag hade varit han så hade jag sovit illa natten före och idag så skulle jag inte ha orkat kliva upp, skjutningen skulle spela upp sig för mitt inre konstant. 

Av hela mitt hjärta så hoppas jag grabben kan komma tillbaka och få upprättelse för jag tycker inte han fick en ärlig chans. Tycker han borde ha fått testa på den här sträckan på WC tävling innan och fått bli trygg i rollen, alt så skulle han inte gått ut första men nu är det gjort och det är bara att bryta ihop och komma igen.

All heder till dig Ted som vågade, skidskytte är en tuff sport.


Nu ska jag nog se lite på melodifestivalen, verkar bara vara mest skit i år men resten av familjen ser ju så.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards