This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg under mars 2010

Av Bettan - 18 mars 2010 08:36

Vaknade tidigt i morse, var inte på direkt bra humör men beslutade mig ändå för att städa. Nu en och en halv timme senare så känns det otroligt skönt att ha det bort gjort, nu har jag bara övervåningen kvar men det ska jag hinna i helgen då det bara är maken och jag hemma i helgen. Om några timmar sticker barnen till Finland och tävlar.

Nu ska jag sätta mig och ringa sju miljoner samtal känns det som för att få jobbet att fungera nästa vecka.

  

Av Bettan - 17 mars 2010 21:33

Är så glad i kväll, har precis fått veta att min fina "sonahustru" Cami ska flytta hem till min son. Hon har fått min son att blomsta till den fina människa han är, jag kan inte annat än önska dem lycka till.


Jag har bara ett problem när jag ska umgås med Cami, hon är döv(eller heter det hörselskadad om man inte något alls ?) och jag kan inte teckenspråk. Jag önskar verkligen att jag kunde det och min ambition är att lära mig det. Kanske hon kan hjälpa mig nu när hon kommer att finnas här i närheten. Skulle vara fint att kunna säga något annat än skor, skidåkning, snöar eller regnar :) Kom just på att jag kan Stockholm också...


Appropå kommunikation så har jag de senaste dagarna funderat mycket på manlig och kvinnlig kommunikation. Jag jobbar i en mansdominerad värld, jag leder ett projekt som styrs av män. Att det funnits skillnader har jag alltid vetat men nu ser jag det mera tydligt. Hörde i veckan på radion en kvinna som sa att männen använder sig av ordet faktum när de vill göra sig hörd. Kvinnor säger ofta jag känner... kände mig så träffad av detta.  Jag lindar in ord för att försöka säga vad jag tycker, måste bli bättre på att bli tydlig. Tydlig på ett manligt sätt, jag ska lära mig att vara rak och tydlig kanske till och med säga ...faktum är när jag talar med männen i min ledningsgrupp.

Är jag ensammen tro att ha problem med manlig och kvinnlig kommunikation i jobbet.


I morgon ska jag jobba hemifrån ska bli så skönt, sedan ska jag ner på stan och göra ett hemligt uppdrag. Tyvärr kan jag inte skriva vad det är än men blev så glad och stolt när jag fick uppdraget. Dessutom så ska jag skjutsa mina ungdomar, de ska åka till Finland och tävla. Hoppas att det går bra för dem men framför allt att de ska ha en rolig resa.


Nu ska jag ägna maken lite uppmärksamhet.

  


Av Bettan - 16 mars 2010 20:57

När jag vaknade i morse så kände jag mig riktigt pigg men ännu en gång så lurade kroppen mig. Blir lika besviken varje gång det händer, vill inte riktigt acceptera att jag inte längre äger min kropp. För en tid sedan fick jag veta vem jag delar ägarskapet med. Jag diagnoserades med Sjögrens syndrom förutom torra ögon som måste behandlas med ögondroppar resten av livet och en ständigt torr mun så är tröttheten en evig följeslagare i mitt liv nu mera.

Det bästa med att äntligen fått diagnosen är nog ändå att så många konstiga symptom som jag haft i flera år nu äntligen fått en förklaring. Inget ont som inte har något gott med sig.


Förutom att kroppen varit trött och sliten har dagen känts som en evig väntan, som vanligt när man ska försöka få tag på människor så finns det inte där. Man får ringa tusen gånger och det innebär att jag aldrig blir klar med vissa arbetsuppgifter, får skjuta dem framför mig hela tiden. Blir vansinnig på detta, älskar att få stryka saker från min "att göra lista".


Hade ett möte med cheferna idag om min framtid, mitt vikariat går ut 31/7 och ordinarie projektledaren återkommer 16/8. Vi kom överens om att jag skulle fortsätta i ytterligare sex veckor.

Kände nu i kväll att det är tvetydigt, jag trivs så enormt bra på jobbet men å andra sidan så är projektet snart klart. Det är snart bara att rapportera till Eu kvar när jag slutar så det är nog dags för mig att gå vidare.

Kommer att sakna min arbetskamrater enormt mycket, vet inte när jag varit på en sådan här fin och trevlig arbetsplats.


Blev på em så enormt sugen på pizza så efter jobbet gick jag på affären för att köpa det som behövdes för att göra en. Eftersom jag äter LCHF så gjorde jag efter ett sådan recept, har gjort det förrut och den blir super god. Har ju minst 10 kg att gå ner i vikt och har de senaste fyra veckorna gått ner nästan fyra kg. Tänk att det kan vara så kul att måsta leta fram ett bälte för att byxorna inte sitter på plats längre. Det ska bli så kul att få kliva på vågen igen, vill så gärna att jag lyckas den här gången.

Har förstått efter att ha läst om Sjögrens symtom att vi ofta inte tål mjölproduker och har aldrig mått så bra i min mage som nu när jag inte äter mjölmat.


Nej nu blir det te, se färdigt på House och sedan sängen.

  

Av Bettan - 15 mars 2010 20:20

Har bloggat av och till på andra bloggar men inte gillat upplägget på de gamla så nu testar jag denna.


Idag är jag trött, det märks att jag inte har sovit så bra i natt.

Jobbigt att ha möten sådanna daga, kroppen är på plats men inte huvudet. Hade tänkt ta en promenad i kväll men orkade inte ska i stället snart lägga huvudet på min nya kudde som jag köpt på ikea idag. Var in till Sundsvall genom jobbet och då tog jag chansen att spring in på ikea för att handla en ny kudde.


Jag måste också fundera vad det är jag vill skriva om här eller om det ska bli lite av varje.


Nu är det nog så att det är dags för mig att krypa ner.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards