This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Bettan - 29 juni 2010 22:04

Jag älskar att lära mig nya saker och idag har jag lärt mig många. Min sons tjej var här i kväll och hämtade lite blommar och då fick jag lära mig lite tecken. Nu kan jag hund, hugga ved, mygga, bra, dåligt, sol och tack. Inga ord att bygga en fyllig konversation med men det var ord som kom upp under vår "dialog" idag. Dialogen gick till så att jag skrev så att pennan glödde, Cami svarade ibland med tecken ibland var hon tvungen att skriva hon med då jag inte förstod....vilket var väldigt ofta:)

Skrev till Cami att i den här farten jag lär mig ord så kommer jag kunna prata obehindrat med henne 2030.


Min son kan skratta sig lycklig som fått en sådan fin tjej, jag är så glad att fått börja lära känna henne lite mera för var dag.

Glömmer aldrig första gången hon var på besök hos oss, strax innan de kom så sa jag till J att idag tror jag H kommer hem med en tjej. J undrade vart jag fått det ifrån och jag svarade bara att jag känner det på mig för det var så det var.

När J såg bilen komma sa han nu ska vi se hur rätt du har, sedan hörde jag bara...."va fan, det sitter en brud i bilen". När kom in sa J till H att mamma skrämmer skiten ur mig varje gång hon känner på sig saker och berättade vad jag sagt tidigare på dagen. H bara tittade på mig och sa hur fan kunde du känna på dig att Cami skulle komma med idag. 

Ja hur förklarar man det? Jag vet inte själv men många gånger "vet" jag saker utan att veta hur.....men någon häxa är jag inte....


Hade tänkt springa i kväll igen men valde att ta reda på all tvätt som låg i drivor i tvättstugan. Har dessutom hunnit med att torka golvet där inne men också att plantera lite mera blommor ute. 


L har gått och lagt sig tidigt i kväll för hon har fått sitt livs första sommarjobb, hon ska måla klubbhuset tillsammans med två klubbkompisar. Kul för henne att får tjäna egna pengar och få möjlighet att köpa det hon vill utan att behöva tigga pengar av oss.

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards