This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 27 april 2011

Av Bettan - 27 april 2011 22:04

Ibland är livet perfekt, just nu står en förhoppningsvis en underbart god mustig köttgryta på spisen och puttrar till morgondagens middag. Börjar känna lust efter mat igen, lov ske pris :) 


Blev dessutom feberfri i natt men vågade inte chansa med att åka till jobbet om jag inte var riktigt frisk. Men i morgon åker jag, nu kan inga vilda hästar stoppa mig. 


I kväll kom Linda och frågade om jag var sugen på att ta en lugn cykeltur, tvekade en kort sekund sedan svidade jag om. Så underbart att komma ut och röra på fläsket igen, gissa om hunden var lycklig. Vi cyklade så långt att hon fick ut det bästa av två världar, dels fick hon springa som en galning men hon fick också sitta i cykelkorgen och njuta av vinddraget. Min lilla toka älskar att sitta i cykelkorgen lika mkt som att springa.


Att cykla några timmar efter att blivit feberfri skulle jag aldrig rekommendera mina barn eller någon annan att göra. Men ibland måste man leva lite farligt, nä skämt å sido jag vet vad min kropp klarar av och hade jag känt att det inte funkat så hade jag vänt direkt.


Precis som jag skrev från en börja kan livet vara underbart och det är det nu, jag är frisk igen, har ett jobb att gå till (får väl skriva än så länge så OM något skulle gå galet), har en fantastisk familj och vänner, vad mer kan man önska sig?


Vi jagar lyckan men ser inte att den finns mitt framför våra ögon, lycka är inte det vi inte har utan det vi har i vänner, hälsa och familj. 







Av Bettan - 27 april 2011 13:16

Visst röstar ni på oss?

Sveriges bästa skidskytteförening har nu möjligheten att vinna ett stipendium på 25 00 kr för att utvecka föreningen. Om vi vinner kommer vi att satsa pengarna på att utveckla vår ungdomsverksamhet ytterligare.


Rösta du också!


I21 IF

Av Bettan - 27 april 2011 11:53

Förstår inte vad som händer i min kropp, har varit sjuk för andra gången på två veckor. Fick magsjuka natten mot måndag, minns inte när jag hade magsjuka senast måste  ha varit när barnen var små. Dessutom fattar jag inte hur jag klarade av att springa som jag gjorde på söndag kväll. Jag sprang 13-14 km lätt och blir sjuk någon timme senare??? Fattar noll....


Hur som helst är på gång igen nu, ska ta mig på jobbet i morgon för idag har jag inte feber som jag hade igår. Det känns i kroppen att jag börjar bli frisk, vill massor men har inte orken. Igår orkade jag inte ens tänka tanken att göra något, ville bara dö. 

Ska faktiskt ta och dra över golven med dammsugaren, kanske gå ut och andas in lite syre men sen ska jag sätta mig och jobba lite, tur man har det jobb man har.


Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards