This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Gener

Av Bettan - 20 mars 2012 21:12

Ibland så kan jag sakna vissa gener, just nu saknar jag verkligen att jag inte utrustats med gener för ordning och reda. Jag önskar att jag vore lite mera som andra "fruntimmer" som går omkring och plockar och donar. De som pyntar än hit och än dit, dekorerar hemmet utifrån de nyaste rönen.

Fast ibland så kan jag också vara riktigt, riktigt glad att jag inte har den genen som när man ser någon som lägger ner hela sin själ i att få till en fransk inredning osv. När jag hör det så blir jag så trött och tacksam över att jag hellre väljer att gå ut går än att fundera på om mattan ska ligga lite mera åt vänster eller höger.


Men jag skulle vilja ha en liten, liten sån gen som hjälpte mig att ha ordning och reda. En gen som också gjorde mitt hem hemtrevligt för är det något jag avundas alla andra så är deras ordning och reda. Jag har kaos och inte hemtrevligt hem.


Undra vad jag har för uppsättning gener och vem som fått mina städgener :)

 
 
Ingen bild

Ingeborg

21 mars 2012 07:01

Men vad jag håller med dig. Jag både vill och inte vill.... Inte vara så där präktig och ta semester för att städa etc etc.....men lite, lite ordning vill jag ha. Planerar nästan varje dag i tanken att nu ska jag ta en riktig genomgång av alla skåp, då kommer det att bli gott om plats och ordning och reda. Men det blir som inte av... Och det är ju så fräscht med nystrukna, väldoftande gardiner men näh, ingen idé att putsa fönstren ännu. Ja, vi är ju som vi är - men vi går glatt ut med våra hundar i ur och skur, ställer upp för nära och kära om så behövs, hakar gärna på där det händer något roligt. Ja, det är vi det, med många bra egenskaper som uppväger den lilla ordningsdetaljen :) Kram

Bettan

21 mars 2012 08:31

Kram tbx :)
Finns en anledning till att jag gillar dig, vi är rätt lika :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen . Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards