This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Bettan - 15 januari 2012 09:54

Hela dagen igår innebar städning, dvs kasta ut julen. Inför denna jul bestämde jag mig för att inte storstäda innan utan att det skulle ske efter jul och det var ett klokt val kände jag igår. 

Det kändes så rent och fräscht att tabort och städa rent, klokt val med andra ord. Tyvärr kunde jag inte tvätta fönstren men vad gör det om hundra år.


Idag ska jag mest plocka lite här hemma, ev sy om några gardiner(om jag får ordning på min skit symaskin) men framför allt kommer dagen gå i sportens tecken. Vinterstudion och skidskytte på tvn och sedan blir det två pass zumba i kväll. Har lovat en vän att vara med på deras första prova på pass i kväll men innan dess ska jag delta på ett betalpass också. Fettot behöver röra på sig....


Nu sitter jag och stickar på mitt andra par norska sockar, de gråa är klar förutom fästningen av trådar som är sjukt tråkigt :( 

De jag stickar nu är jeansblåa men med samma mönsterfärger som de gråa. Just nu är jag inne i ett stickstim, har så många idéer om vad jag vill sticka. Har i alla fall sett ut minst två par vantar som jag ska sticka i vår, vad jag ska ha alla till vet jag inte men jag misstänker att det finns några i familjen som kan behöva dem så småning om.


Over and out

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards