This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Bettan - 5 februari 2012 18:54

Så blev det blidväder ute då, bara -23 nu och det känns verkligen stor skillnad måste jag säga.


Började dagen mycket lat, satt framför tvn och stickade och drackkaffe men sen blev det fart på kärringen, fick frågan om en liten grabb fick komma och hälsa på farmor.

Snabbt fram med snabeldraken och slänga ihop en lasange, plockade fram lite hallon och hjortron från frysen som fick bli efterrätt. 

Oj oj vad vild han har blivit lillgrabben, far fram som en galning precis ö v e r a l l t.


Lasangen ville ha inte direkt äta och bären och grädden gillade han inte heller till en början men efter en stund så var skålen tömd. 


I kväll var jag tvungen att ringa till 1177 för att få råd, rådet blev att åka in på akuten. Inte det lättaste när det varit svinkallt och bilen stått hela helgen men fick tillslut igång den. 

När jag kom dit så blev jag mött av en sjuksköterska som undrade varför jag var där, jag sa mitt ärende och hon svarade med en irreterad ton - å det var du tvungen att komma med precis idag??

Lite försiktigt svarade jag att jag inte begärt att få komma dit utan ringt för att få råd och det rådet var att åka in på en gång. 

Till min förvåning kom läkaren omgående( jag hade laddat upp med stickning och matsäck för det brukar ta tid på akuten) och när jag pratade med henne så säger hon - Å vad bra du kommer idag.


Tänk vad olika bemötanden man kan få på en och samma tillfälle. 

Hur som helst nu blir det en del medicin för min del och jag blir hemma ett par dagar för att låta kroppen återhämta sig.


Nu lite kort av en bär ätande grabb

Femfingergaffeln är bästa verktyget!


   

Som sagt det är gott att äta med fingrarna





 

Här lite trött men några sekunder senare slår kolhydrat uppladdningen till och då var det hundra knyck i farmors soffa.


Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards