This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Bettan - 16 februari 2012 20:08

Sitter här i soffan halvsover, är så himla trött. 

Har sovit så himla dåligt sedan jag började äta penicillinet, magen har brakat ihop totalt. Nätterna har varit en enda lång plåga, magen har varit i uppror och värkt. Har ägnat många timmar åt att ligga vaken eller sprungit på toaletten. 

Idag så tog jag  den sista tabletten, hoppas magen lugnar ner sig nu så jag får sova.


Idag så ringde en gammal farbror hit, det var Jannes gamla skidtränare som sett Robban i tidningen idag. Han är idag över 80 år och tränade Janne när han var junior och om jag inte missuppfattat det så tränade han även Billan då.

Den här mannen var så himla glad för Robbans skull, så fantastiskt att få höra att engagemanget inte försvunnit hos honom. I fjol fick Robban dessutom ett pris av den klubb som den här mannen var tränare för, ett riktigt hederspris tittar man på det vandringspriset så kan jag lova er att det bara är "vinnare" som fått det. Hur som helst så himla roligt att han ringde upp.


I natt står mina frukost fraller på jäsning i kylskåpet på jobbet, i morgon blir det frallor till gubbsen. Själv hoppar jag nog, magen har inte pallat något med mjölprodukter den senaste tiden av tidigare nämnda orsak. Men jag misströstar inte, jag ska glädjas åt att de äter och förhoppningsvis gillar frallorna.


I morgon är det fredag....så skönt för jag hoppas få sova ut i helgen. Eventuellt så ska vi ta skotern och åka i helgen. Kanske åker vi en sväng till stugan också....


Den här bilden var i tidningen idag och ett reportage men bjuder på bilden.


JVM-hopp från GB-skolan i Sollefteå. Den här kvartetten med Robert Sjöström, Viktor Olsson, Anna Svedin-Thunström och Hanna Öberg tävlar i JVM i skidskytte i finska Kontiolahti kommande vecka.

Av Bettan - 16 februari 2012 10:40

Vad gjorde du för ett år sedan?

Jag landade hemma i norrland igen efter att ha varit på tjänsteresa i Stockholm och jag läste boken I´m Ozzy Osborn ......som jag ff har ett kapitel kvar att läsa i :(


Fem snacks du gillar?
Går vin under kategorin snacks?


Fem sånger du kan texten till.

Idas sommarvisa...första versen
Du gamla du fria...nästan hela

Sommartider.....det mesta av den i alla fall.

I natt e ja din.... vem kan inte den?


Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär.

Fem? Jag skulle nöja med att flytta till ett varmt land


Fem dåliga vanor.

Äter för mycket

Är för lat
Världssämst på att städa.

Dålig på att umgås med vänner, de få jag har

snarstucken


Fem saker du inte skulle klä dig i eller köpa.

Pälsar..opraktiskt
Bikini ute på allmän badplats...bara för att skona andra
Kroppstrumpa....se ovan

Tävlingsdräkt ala skidåkning.....yes vilken succé det skulle bli...not!

Stövlar som hon i Pretty Women


Fem saker jag inte skulle köpa:

Päls

skryt bil

träningsmaskiner.....kommer aldrig bli använda

Körtkort för att köra släpvagn :)

VHS filmer....jo jag är antik men lite hänger jag med

Fem favoritleksaker.


datorn

Mobiltelefonen
Stickorna

Min man...nae vänta han kommer först
Joggingskorna.....om det nu är en sak


Fem personer jag vill se göra den här utmaningen

Linda, Cami sen vet jag inte fler 

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards