This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Bettan - 6 juli 2010 22:29

Igår flyttade jag mina hästar till en bekant som behövde sällskap till sin häst över sommaren. Det är bra för min fyraåring att testa nya miljöer och utsättas för nya saker.

I kväll åkte jag dit och tog ut honom, Filippa blev superstressad av att bli ensam kvar i hagen tillsammans med den andra hästen (Lina). Manga kan jag inte påstå var särskilt lugn, han gillade inte att han skulle lämna Filippa. 

Sadlade honom för tanken var att jag skulle försöka rida honom lite i paddocken, på väg dit var det någon som ställt ut en gulbrevlåda....Manga ansåg att den var livsfarlig, måste vara en tiger som stod där bland de vanliga postlådorna :)


Väl ute på vägen hade fullt upp med att hålla koll på alla nya saker, hästar på betet, hästar som kördes på vägen, cyklister mm. Det var så många nya intryck så han glömde bort att bli rädd för alla färgglada hinder som stod uppställda i paddocken. 


Han försökte rycka lös sig ett par gånger men misslyckades, det han lyckades med var att troligen dra av ett muskelfäste i min ena axel. Efter en stund valde jag att kliva upp och rida honom lite, tyvärr är jag så djävla feg men det gick bra. Ska på honom i morgon igen, kanske jag kan få med maken så han kan hjälpa mig att longera honom så tar jag Filippa.


Nu ska jag försöka få sova lite i natt, för i natt blev det lite sömn, dels var det varmt men framför allt hade jag en sängkompis som snarkade rejält, de nätterna han går an så är det inte långt till skilsmässa kan jag säga...... Nej skämt å sido så allvarligt är det inte men idag var det extra tungt att sätta sig i bilen och köra 10 mil till jobbet efter att ha sovit 45 min under natten. Var så trött idag på jobbet så jag var tvungen att åka hem strax innan em fikat för att sova lite :) Min hund blev så glad när hon insåg att matte hade kommit hem för att sova :D


Så god natt på er!

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards