This is my life, yarn and knitting

Alla inlägg den 24 juli 2010

Av Bettan - 24 juli 2010 22:48

Eftersom gårdagskvällen innehöll lite vin till och efter maten så tog vi oss en rejäl sovmorgon idag. Vet inte när vi sov till halv tio senast men skönt var det!


I vår har ett av mina körsbärsträd sett mer eller mindre dött ut, beslutade mig idag för att åka och köpa ett nytt. Linda och jag åkte till handelsträdgården och köpte ett körsbärsträd och tre perenner. När jag kom hem grävde jag upp det "döda" trädet som nere vid roten/stammen hade nya fräscha kvistar vilket innebar att jag inte ville kasta det på vedhögen. I stället flyttade jag ner det på en mera avskild plats utifall att det skulle råka leva nästa vår, vill gärna tro det.


Efter det så beslutade jag mig för att börja rensa mitt ogräsland för något trägårdsland är det def inte!! Men lite dill, kålrötter, morötter, palsternackor och några enstaka rödbetor verkar överleva. Fattar inte vart alla tistlar kommer ifrån och varför de just valt att bosätta sig i mitt trädgårdsland. 


Har även varit ut och ridit Manga i kväll, körde lite dressyr med honom men han var riktigt lat. Tog en stund innan han ville trava, jobbade med lite skänkelvikning och serpentinbågar. Försökte mig även på skänkelvikning på öppnavolten men det gick inte så bra, skulle behövt spöet men det hade jag glömt i stallet. Nästa gång så ska det med men i morgon blir det nog uteritt med Alex igen.


Maken har idag tagit in hälften av vårt hö så nu klarar vi nog våra två hästar men än har vi två lägdor kvar att ta in. Alltid bra att ha lite extra framför allt om det blir en till vargavinter.


Nej nu är det dags att gå och lägga sig, ska upp och ta tid på broloppet i morgon. Håll tummarna att allt fungerar för jag måste vara hemma igen vid 14:30 för då kommer hovslagaren och ska sätta skor på Manga.


  

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards