This is my life, yarn and knitting

Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Low Carb cheesecake

Av Bettan - 27 mars 2011 10:14

Googlade lite idag och hittade ett recept som jag absolut tänker pröva att göra, kanske redan idag. Hittade detta recept på LCHF cheesecake och tänker dela med mig av det trots att jag inte gjort det ännu :)

Cheesecake är så gott men ack så kaloririk och med det följer att byxorna krymper i garderoben. Blev så glad över att hittat ett som kanske inte är så illa för hälsan, tack 56kilo.se



Deg:
2,5 dl mandelmjöl (mald sötmandel – tex med mixer)
2 msk canderel strö
2 msk smält smör


Fyllning:

700 g philadelphiaost
½ dl creme fraiche
4 ägg
1 dl canderel strö (eller annan sötning efter smak)
½ msk vaniljpulver alt vaniljsocker
1 msk saft av citron

Sätt ugnen på 190 g.
Mal mandeln i mixer till mjöl, blanda i smält smör och sockerersättning.
Ta en springform och lägg bakplåtspapper runt bottnen, tryck sedan fast i formen och smöra både papper och sidor. Tryck ut i formen.
Grädda i ca 10 minuter. Ta ut formen och sänk värmen till 175 g.

Vispa philadelphiaosten fluffigt, skrapa sidorna på bunken emellanåt så allt vispas ordentligt. Lägg sedan i ingredienserna ett i taget, vispa ordentligt emellan. Fyll formen med krämen, klä formens undersida och botten i folie och sätt i en större bakplåt med höga kanter. Häll kokande vatten runt om och ställ in i ugnen. Grädda i ca 60-90 minuter, innertemperaturen på cheesekaken ska vara 70 grader eller lite mjuk i mitten.
Låt kallna rejält i kylskåp innan den äts!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 30 december 2014 08:25

Under julledigheten har vi haft så kallt och jag har länge saknat en varm mössa. Tog tag i saken och stickade inte en utan två stycken. Har snöat in på norsk mönster så det blev modellen Valdres. Mössa nummer ett Och så nr 2, tyvärr så har jag a...

Av Bettan - 24 december 2014 11:01


made by Storbettan och John blund/tomten önskar er en god jul ...

Av Bettan - 3 december 2014 08:39

Det trodde nog inte många, att jag skulle plocka upp bloggen igen . Men det tänker jag göra fast nu kommer den handla mer om min fritidssysselsättning. Garn och stickning, långt inom mig döljer sig en dröm om att få ha en egen lite fritidsgarnbutik...

Av Bettan - 7 augusti 2014 23:27

För ett år sen var jag så sjuk men hur sjuk förstod jag inte då. Nu ett år senare har jag börjat ta tillbaka livet igen. Men det kan jag lova er att den dagen i mars när jag hade en misstänkt infarkt men som tur var inte var det. Den dagen satt ja...

Av Bettan - 13 april 2014 06:51

Det senaste halvåret om inte längre än så har jag varit sjukt, sjukt trött. Minnet har stundvis varit helt borta, jag har levt som i en dimma. Tröttheten har inte gått att sova bort, vissa dagar har jag varit så utmattad å trött att jag mått illa.  ...

Presentation

Älskar garn och stickning,stickar,kardar och spinner garn. Drömmer om att driva eget. Får än nöja mej med att vara projektledare hemma och på jobbet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Twitter

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards